Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 21:44   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Vår jente (2 år og 4 mnd, ca 15 kg?) har et Britax Secura og sitter bakovervendt, men nå sliter hun virkelig med beinplassen sin, og uffer seg fælt og jeg synes synd på henne.

Vi har en Passat stasjonsvogn, 02-modell.

Gutten er 5 og har et Britax Multi-Tech sete. Han ble vendt forover da han var 4, da gikk det ikke lenger. Så hørte jeg på Baby Shop at det setet egentlig er litt for tungt å ha forovervendt, det er jo ikke fiksert, men festet med vanlig setebelte.

- Er det ikke slik at Multi Tech-setet gir litt bedre benplass? Jeg mener det var slik, for det er vel brattere enn Secura?
- Planen er da at 2-åringen får Multi Tech setet, og gutten får et lettere forovervendt sete med godt nakkestøtte - f.eks Britax Kid Plus, kanskje helst med Isofix?

Noen som vil svare på om dette er en god plan?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:49   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Vi har Secura og har også hatt multitech bakovervedt, men jeg kan ikke tro at det var bedre benplass med multitechen. Det er mulig altså, for de stod i to ulike biler så jeg så de ikke ved siden av hverandre. Men vi hadde eldstejenta i Securaen til hun var over 4 år, og da begynte det å bli litt trangt for henne. Det kommer sikkert an på bilen og sånn.

Egentlig bør du vel bare prøve og se. En lettere beltestol til eldstemann er uansett en lur ide. Vi har både Britax kid plus (tror jeg?) og Britax multitech (bruker den som beltestol nå) og det er ganske stor forskjell, ja.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 22:04   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Det er ikke god benplass med MT, men det var plenty nok for 5,5 åringen vår på ca 115 cm. Lillebror på ca meter'n og snart 18 kg skal over i MT bakovervendt nå snart. Beholder han i Duologic så lenge jeg kan. MT'n skal han da sitte i til han blir "stor".

Skal man litt lenger enn noen meter så tar man av støvlene. Da blir det mye bedre plass for beina og de kan flyttes lettere rundt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 22:05   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Og en ren beltestol til storebror er lurt ja. Britax Kidfix er nesten lik MT'n men den er lettere og den har beltehorn.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 00:43   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Mannen mener og konkluderer med at Multitechen gir bedre benplass, fordi den trenger ikke å stå støkk inntil nakkestøttet i setet foran, slik som Securaen må? Dermed får vi bare prøve.

Og ja, storebror må får Kid Plus/fix snart.

Spørs om jeg har et pent brukt Brita Secura til salgs snart da.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 01:09   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Hvordan kan det at den ikke trenger å stå inntil nakkestøtten på setet foran gi bedre beinplass da?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 01:37   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.


Spørs om jeg har et pent brukt Brita Secura til salgs snart da.

Har savnet den stolen. Den var mye bedre en Brioen som jeg kjøpte da jeg solgte den til deg, pga at jeg var så teit å bytte bil uten å ha prøvd stolen andre plasser en i midten

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:14   #8
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Har savnet den stolen. Den var mye bedre en Brioen som jeg kjøpte da jeg solgte den til deg, pga at jeg var så teit å bytte bil uten å ha prøvd stolen andre plasser en i midten

Skal jeg sende den nordover igjen? Vi har vært veldig fornøyd!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:18   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Skal jeg sende den nordover igjen? Vi har vært veldig fornøyd!

Frister men den passer enda ikke i bilen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:23   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Secura må da ikke stå inntil sete foran og jeg skjønner heller ikke at et sete som ikke må stå inntil skal ha bedre plass enn et som må stå inntil. :forvirret:

Hvordan er det forresten med secura, må det stå helt inntil seteryggen eller kan det stå lenger ut i sete?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:27   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Secura må da ikke stå inntil sete foran og jeg skjønner heller ikke at et sete som ikke må stå inntil skal ha bedre plass enn et som må stå inntil. :forvirret:

Hvordan er det forresten med secura, må det stå helt inntil seteryggen eller kan det stå lenger ut i sete?

Du kan sette den hvor du vil
Den er genial, vi hadde den da vi hadde galant, hadde den i midten pga at den ikke måtte stå inntil sete for jeg å mann er forskjellige lengder og MÅ flytte på sete etter hvem som kjører, har ganske store avstander så var ikke snakk om at han kunne sitte å kjøre i "min innstilling"

da vi byttet bil så prøvde jeg sete bare i midten for var jo der vi hadde det, men etter hvert så fant jeg ut at det var best å ha dn på siden og da måtte passasjersete stått helt fremme med ryggen fremmover, for at Foresteren er så trang inni. Jeg skreik faktisk da jeg skjønnte at det ikke gikk. Var med mine sørbodie tårer at jeg sendte sete nedover til Amelie.
For sete er genial. sette i liggestilling osv.
Vi kjøpte en Brio Zen ett eller annet dritt. Som enten må monteres liggende eller sittende

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:43   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Jeg må ha det inn med t-skje. Jeg vet at det kan plasseres hvor som helst i bilen. Vi har det i midten i magebelte og det står ikke inntil sete foran. Nå står det helt inntil seteryggen i baksete, men kan jeg plassere det lenger ut i sete når lille blir litt lenger? Hvis ikke blir det fort for lite.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:54   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bakovervendt: Multitech tar mindre plass enn Secura?

Hvordan kan man endre liggestillingen på Secura? (Vi har bare hatt det i snart 2 år. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no