Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford S-Max

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 10:47   #1
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Ford S-Max

Jeg har tittet på en slik bil, men mange fraråder meg å kjøpe Ford.
Er noen her inne eiere (evt har vært) av en slik type, og hva er erfaringene?

Synspunkter tas imot med takk

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 10:49   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford S-Max

Vi har Ford S-max og meget godt fornøyd. God plass og behagelig bil.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 11:01   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max

Rent kjøreegenskapsmessig og når det gjelder det praktisk er dette en god bil. Hvordan den blir kvalitetsmessig kan være litt tidlig å si sett i henhold til hvor lenge siden det er siden den kom på markedet. Kom vel på slutten av året i 2006.

Ser man etter 2000 har vel Ford vært mer midt på treet når det gjelder det driftsikkerhet og feil. Nå er det vel ikke av merkene som helt har flest eller de mest dyre reperasjonene. Jeg sitter vel med et inntrykk av at kvaliteten hos Ford har vist seg bedre de senere årene.

Spørsmål er jo også hva dere har tenkt å kjøpe. Er det snakk om å kjøpe en helt ny bil? Ut i fra hva dere kjøper, hvor lenge tror dere at dere kommer til å være eiere av bilen? Hvor lang kjøres det i året?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:10   #4
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Ford S-Max

Vi kjøper helt ny bil, ja.
Vi kjører ikke veldig langt i året, stort sett til og fra barnehage, småkjøring.
Hvor lang tid vi skal ha bilen er uvisst.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 14:43   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max

Vi har S-max, 2009-modell og er hittil veldig fornøyd. Vi har en 2 liters diesel, den går raskt og greit, bruker lite diesel, er romslig inni, og har gode seter.
Jeg har ingen motforestillinger mot å anbefale denne bilen. Hadde en gammel ford for lenge siden, og hadde egentlig dårlig inntrykk av Ford, men ble omvendt av en venninne som har denne bilen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:15   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max

Opprinnelig lagt inn av astrid_d, her.

Vi kjøper helt ny bil, ja.
Vi kjører ikke veldig langt i året, stort sett til og fra barnehage, småkjøring.
Hvor lang tid vi skal ha bilen er uvisst.

Man skal huske at kjøper man ny har man fem års reklamasjonsrett, og annet enn det praktiske rundt å måtte levere bil skulle det ellers tilsi lite økonomisk.

Personlig hadde jeg nok gått for en mer velutstyrt, evt. rimeligere, VW Touran framfor S-Max. S-Max er imidlertid litt større og rent utseendemessig stiligere. Touran får man også med høyt utstyrsnivå og DSG for innstegsmodellen av av S-Max.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 15:39   #7
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ford S-Max

Vi har S-Max og er godt fornøyde så langt, men nå skal det sies at vi bare har hatt den et par måneder. Vi plasserer 3 unger ved siden av hverandre uten problemer, og det er ekstremt got lasteplass.

Valget vårt stod mellom S-Max og VW Touran. Vi har diskutert det i andre tråder her inne også, og for min del var kjørekomforten utslagsgivende. Touranen synes jeg er "skranglete" og gir meg kassebilfølelse. Men det er antakeligvis en smakssak.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 18:21   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ford S-Max

Vi er på vår andre S-Max nå, fikk vår 09 modell rett før jul. Den forrige var en 06 modell, og det er ganske stor forskjell på disse, synes vi.
Vi er veldig fornøyd, man blir ordentlig bortskjemt med den store plassen, det at det er god plass til barneseter, og at den er god å kjøre.

Men det er ikke til å komme i fra at det er en Ford. Vi hadde litt trøbbel med den forrige, og feilen med Ford er vel nødvendigvis ikke selve bilen, men ettermarkedsapparatet. Som påsto at jeg hadde fylt dårlig diesel, når bilen stoppet 3 uker etter siste service. Hvor det viste seg at de ikke hadde byttet dieselfilter. Eller når jeg ringte og fortalte at fotbrønnen på passasjersiden var full av vann, da hadde jeg glemt å lukke vinduet visstnok. Det tok tre verkstedbesøk før de fant ut at det hadde jeg visst ikke alikevel, det var en feil under produksjon som gjorde at overløpsvann fra AC gikk ut i kupeen i stedenfor i motorrommet.

Så vår erfaring er foreløpig at vi kjører gjerne ny Ford, men så fort nybilgarantien går ut har vi ikke råd til å ha den lenger, da må den byttes ut.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 19:24   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ford S-Max

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Så vår erfaring er foreløpig at vi kjører gjerne ny Ford, men så fort nybilgarantien går ut har vi ikke råd til å ha den lenger, da må den byttes ut.

Husk: Reklamasjonsretten er 5 år. Det vil i basis kun være slitasjeelementer som ikke skal dekkes av reklamasjonsretten kontra hva som dekkes av garanti, og selv for garanti vil enkelte ting kunne sies å være slitasjeelementer hvis bilen går langt.

Mao. er det 5 år som vil gjelde på det aller aller meste...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no