|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ikke fra NM
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
![]() ![]() ![]() |
ProsentregningVet ikke om jeg tør å innrømme dette, men jeg har altså glemt hvordan man finner differansen mellom to tall i prosent.
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Prosentregning774/752 = 1,029 som tilsvarer 103%. |
|
|
|
#3 |
|
Ikke fra NM
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
![]() ![]() ![]() |
Sv: ProsentregningSukk. Så enkelt og allikevel så lett å glemme. Ble flau ja. Men tusen takk til deg for raskt svar.
|
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Sv: ProsentregningHei ser det er flere som har problemer med prosentregning .Jeg er bestefar til en kar på 15 år . Han spurte meg i går om hvordan han skulle finne ut hvor mye en persjon har i brutto lønn når netto lønn var 18601. det ble trukket 24 % i skatt av bruttolønn hvordan setter mann opp dette stykket |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: ProsentregningJeg ville tatt utgangspunkt i at 18601 = 76 % av det opprinnelige tallet.
|
|
|
#6 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2012
![]() |
Sv: ProsentregningTusen takk for et fint svar.Selvfølgelig alt går jo ut på 100 så her var de små grå ikke ivirksomhet |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Prosentregning
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: ProsentregningDet er lettere å se hvis det er større forskjell på tallene, mkj. Hvis du f.eks. tjener 300 000 og jeg tjener 450 000, så tjener jeg 50% mer enn deg, mens du tjener 33% mindre enn meg. Så forskjellen på 300 000 og 450 000 er 50% hvis du regner den ut fra det minste tallet, og 33% hvis du regner den ut fra det største tallet.
|
![]() |
|
|