Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ulltøy til barn og voksne

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 08:34   #1
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Ulltøy til barn og voksne

Hei noen som kan gi meg noen tips på hvor jeg kan få handlet masse ull klær til en overkommelig pris? Trenger til hele familien ettersom det trenger å byttes ut det vi har. Er noen år det vi har og er avhengig av å bruke det hele vinteren.

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 08:40   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy til barn og voksne

Det er kanskje litt sent å komme med snerpete forslag av typen "bytt litt ut etterhvert, så det ikke blir et stort jafs"...

Hvis du skal ha mye til mange fort, så ville jeg sjekket ut Sparkjøp, Janus sitt fabrikkutsalg (Arna og Voss), Bogerud i Oslo, eh...hvor bor du?

Gammel 05-01-10, 08:45   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sparkjøp har kurrant ull - sies det...Obs har ofte Janus på tillbud og på ulliver har de nå hele sett for 200 til barn - i tillegg har de en god del ull/silke, samt ullfrotte.

Mye på tilbud der nå, ser jeg.

Gammel 05-01-10, 08:49   #4
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Som nevnt over er Sparkjøp et rimelig alternativ. Vi har kjøpt litt her og der, men Tom & Trine ulla (Sparkjøp) fremstår som noe av det mest slitesterke synes jeg.

Gammel 05-01-10, 08:50   #5
maria78
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør/øst landet
maria78 er litt kul
Standard

Flott, takk Bor i Vestfold og har byttet ut litt ettehvert til minste mann og til meg selv men min eldste sønn har nå begynt å bruke mitt ull og da skal jeg si deg det ble huller Min mann har ett sett igjen men kunne nok trengt ett til. Min yngste sliter hull på strømpebuksene veldig fort i år desverre..

maria78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 08:55   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Barnas Hus er det salg på masse ulltøy til barn, hvertfall.

Gammel 05-01-10, 08:58   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spar Kjøp har en del ok silkeull, merket heter Eva eller noe sånt.

Gammel 05-01-10, 09:26   #8
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har nesten utelukkende ullklær fra Ullmax.
Bra klær, med god kvalitet og til en overkommelig pris.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:37   #9
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Har sett at det er mye tilbud på ullsett fra Reflex for tiden. Du får et helt sett til barn for 200,- Hvordan kvaliteten er vet jeg ikke, kjøpte et sett til Lillevenn i går, men har ikke prøvd det før. Det kjentes ihvertfall mykt.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 09:49   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maria78, her.

Flott, takk Bor i Vestfold og har byttet ut litt ettehvert til minste mann og til meg selv men min eldste sønn har nå begynt å bruke mitt ull og da skal jeg si deg det ble huller Min mann har ett sett igjen men kunne nok trengt ett til. Min yngste sliter hull på strømpebuksene veldig fort i år desverre..

Til ungene så drar du på Barnas Hus og Bogerud Tekstil, og til voksne går du på Bogerud Tekstil. Obs har også mye til voksne og barn, men de er i alle fall veldig utplukket til barn nå tror jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 11:22   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Refleks er kjempedeilig!

Gammel 05-01-10, 14:42   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du har et Apotek 1 i nærheten selger de sett til barn til 139,-., satt ned fra 199,- Det er rosa eller mørkeblått. Veldig mykt og godt, men jeg vet ikke hvor slitesterkt. Butikkoversikt: http://www.apotek1.no/vaare-apotek

Gammel 05-01-10, 14:44   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Europris har faktisk ullundertøy til barn de også, men vet ikke hvordan de er. De bare kjentes myke ut i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 14:55   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om europris - superundertøyet der har latterlig lite hull til hodet. Vet ikke om det er greia med ulltøyet, men jeg har iallefall villet vært litt obs på det.

Gammel 05-01-10, 14:57   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Reflex og Janus synes jeg er best og finnes titt og ofte på tilbud. Tom og Trine er OK - tidligere var de myke men ikke så slitesterke, mens nå har de blitt mer harde og tåler mer (det siste gjelder den stripete ulla)

Hvis du er som meg sånn at du ikke orker å sortere bomull/ull og vasker alt på vanlig vask så kan jeg si at Refleks og Janus funker fint å vaske på vanlig 40-graders. Det samme kan jeg ikke si om Pierre Robert sitt ulltøy dessverre. Exit sitt har jeg prøvd en gang, og det gikk det hull i bare man kikket litt hardt på det. (meget mulig jeg hadde uflaks)

Gammel 05-01-10, 15:00   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kikket etter ulltøy i dag. Barnas hus har 30 % på alt ullundertøyet sitt nå. Bogerud har salg på noe av Janus-ulltøyet.(99,- pr del)

Gammel 05-01-10, 20:18   #17
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Ullmax

Det settet jeg har på meg nå har vart i sikkert 10 år!
Og det er mye brukt og vasket altså. Holder seg like fint. Ikke er det spesielt dyrt heller. Kommer i mange varianter gjør det også. For hele familien.

Anbefales på det varmeste

Gammel 05-01-10, 20:24   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Bogerud har de også Safa, og det anbefaler jeg IKKE. Det går utrolig lett hull i det tynne ulltøyet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:41   #19
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Janusstrømpiser koster rundt 70-80 kroner paret på Obs. Det er ikke så verst pris, synes jeg. Har to barn som bruker samme str, de freser rundt i strømpisene hele dagen og vi har ikke sett et eneste hull enda. Kjøpte sikkert ti par i høst, og de er godt brukte allerede - men nesten som nye (dvs ingen hull eller nupper).

Gammel 05-01-10, 21:13   #20
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sparkjøp har noe av det allerede billige ulltøyet til redusert pris nå. Men det er hvitt og rosa med blonder nederst, så det passer vel egentlig best til jente. Koster 69 og 79 per del, så vidt jeg husker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.