|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg skal investere i en symaskin, men er litt usikker på hvor masse penger jeg skal legge i den og hva jeg kommer til å bruke den til. Men mest sannsynlig blir det til gardiner, legge opp bukser, kanskje noe småstæsj til ungene og muligens kjoler/skjørt til meg selv.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Janome Easy Jeans - brukes til stikninger, glidelås og knapphull. Fornøyd. Spesielt fornøyd med høyt labbløft.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg henger meg på og vil gjerne høre hva slags prisklasse nevnte maskiner ligger i.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Janome Easy Jeans ligger opp mot 4000,-.
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Janome MC 6600 Professional. Brukes til alt, jeg syr ganske mye. Maskinen kostet 12 500,- for et par år siden. Før det hadde jeg som Veronal, Janome Easy Jeans - det er en arbeidshest av dimensjoner, har alle basic egenskaper og er en veldig god maskin. Jeg krevde dog bedre utvalg av sømmer osv. og valgte derfor å avansere, men om jeg hadde hatt råd, hadde jeg behold EJ også, for det er den beste maskinen til å sy gjennom flere/tykke lag, glidelåser og rettsøm generelt!!
![]() |
#6 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Min symaskin heter svigermor
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 06-01-10 kl 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg hadde en lengre diskusjon med meg selv angående symaskin for to år siden. Jeg endte opp med å kjøpe en 1000-kronerssak på Jysk. Det er sikkert masser av ting den maskinen ikke kan gjøre, men den duger veldig fint til mitt bruk.
![]() |
![]() |
#8 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg hadde mormoms gamle Bernina, den funka lenge. Jeg hadde den i sikkert 10 år, og mormor hadde hatt den i 20 tror jeg. Da den tok kvelden kjøpte jeg en billig maskin til drøye 1000 lappen, legg mere penger i din Martis.'
![]() |
#9 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?
Sikkert lik den jeg har. Vi har samme bruk.
![]() |
#10 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Så fint at denne tråden kom akkurat nå! Jeg går akkurat med de samme tankene og suger til meg alle råd som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg har en Bernina Bernette eller noe sånt? Fikk den i bursdagsgave for snart et år siden og den står fint i esken sin enda |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Dette har vært tema hos meg flere ganger i det siste etter jeg hentet en urgammel Singer fra en bod, og den har stått synlig fremme til ulike prosjekter. Ikke at jeg kan anbefale en slik til alle og en hver, for den har sine begrensninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Janome Easy Jeans er en mekanisk maskin. (Verdens mest solgte, sterk og ekstra høyt syfotløft i følge reklamen.)
![]() |
#14 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg har Janome MC 6600 Professional som Absalone. Veldig fornøyd med den. Jeg kjøpte den brukt på finn.no for 8000, den lå vel på 12000+ ny.
![]() |
#15 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg har en ganske ny Pfaff something something og er ikke bare fornøyd med sømkvaliteten. En annen ting som jeg ser nå som jeg syr en del smått barnetøy, er at friarmen burde vært smalere.
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
Jepp, jeg hadde arvet mors 40 år gamle Husqvarna som har tuslet og gått i mange år og som har blitt brukt mye. Men nå ble det ikke mulig å få den reparert mer.
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
Jeg har jo sett hva du har greid å trylle med den maskinen, så det er helt klart fristende, selv om jeg antar at det ikke er nok å bare kjøpe den.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg har en Bernina kjøpt i 2000, den kostet 6500,- da, den fungerer aldeles utmerket til mitt bruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hvilken symaskin har du og er du fornøyd?Jeg kjøpte en Janome My Style 1000 til 1900,- i forrige uke. Den har rettsøm, siksakk og knappehullssøm. Det er alt jeg trenger. Den forrige maskinen min hadde alt mulig slags ekstradippedutter, men ble aldri brukt.
![]() |
#20 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Husqvarna er visst litt vanskeligere å få deler till en Bernina og Singer maskiner. Uansett, om man er litt aktiv online er det utrolig hva man får tak i av brukte og ubrukte deler. Det er visst plenty deler å få til så og si alle Bernina og Singer maskiner fra 50 tallet og fremover, mange verksteder og butikker vil heller selge en ny modell enn å snakke fordelaktig om de gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|