Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær og badebleier)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 22:21   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sydentur med baby og småbarn? (Noen spørsmål om UV-klær ++, badebleier og bilstol)

Vi er så heldig at vi får en ukes tur til Tenerife av foreldrene mine. (Søsteren min og mannen hennes får også tur. Foreldrene mine skal også være med.) Men vi har aldri reist til "syden" med så små barn før så jeg har noen spørsmål.

Reisen er i mars og de minste er da 7 mnd og 2,5 år.

UV-klær:
- Mellomste har et et sett UV-klær (shorts og t-skjorte) som passer fortsatt. Har dere erfart at ett sett er nok eller trenger man flere? (Annen solbeskyttelse er hatt med stor brem og solbriller.)
- Hva med babyen? Hun skal jo ikke være direkte i solen, men bør hun allikevel ha UV-klær på seg? (Skal gå til innkjøp av solhatt med stor brem. Solbriller har vi. Vi har også solskjerm til vognen.) F.eks noe som dette?

(Ev. en todelt t-skjorte + shorts.)

(Denne blir i så fall som en lang kjole da minste str er 1-2 år.)

Badebleie i basseng:
Er det greit å bruke badebleie som skal vaskes eller er dette "frowned upon" og man bør bruke engangs badebleier? (Gjelder begge barna.)

UV-telt eller UV-bag:
Får man bruk for UV-telt eller UV-bag? Eller vil dette bare ta opp plass i bagasjen? (Det er 800 m til stranden. Regner med vi kommer til å være flest dager ved bassengene.)

Bilstol til baby:
Unødvendig bagasje eller kjekt å ha med?

Det går buss fra flyplass til bosted. Jeg har ikke funnet info om hva slags buss det er, men tror det er vanlig buss og ikke minibuss.

Sist redigert av Éowyn : 11-01-10 kl 11:29. Årsak: Lagt til spørsmål og endret tittel
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.