Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den positive kuldetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 23:38   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Den positive kuldetråden

Jeg kommer til stadighet på ting som er bra med kulda, og tenkte at en kulda-er-fin-(i-allefall-til-noe)-tråd kunne passe fint nå.

- Jeg har hørt at iberiasneglen sine egg dør når det er veldig kaldt over veldig lang tid.
- Kanskje det samme gjelder for myggen sine egg?
- Man blir ikke våt på beina.
- Det er skikkelig koselig med peiskos.
- Det finnes mange fine ullklær for voksne som man nå har uttallige unnskyldninger for å kjøpe seg et lager av.
- Islykter er vakkert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:40   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den positive kuldetråden

-Vann i klosetttet er oppskrytt.
-Fine iskrystaller på bilen
-Man trenger ikke fryseboks,bare sett mat på trappa eller glem det i bilen så når du henter det er det enten fråsent eller iskaldt
- man kan sitte i sofa med pledd rundt seg å "klage" på kulda

Gammel 06-01-10, 23:42   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det med fryseboks er et godt poeng! Jeg har alltid ønsket meg kjølerom, og hei, hva fikk jeg i uteboden til jul? Riktignok et kjølerom med varmovn, men praktisk likevel.

Gammel 06-01-10, 23:49   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man slipper å slippe katter ut og inn hele tiden. De vil ikke ut.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:41   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Man slipper å slippe katter ut og inn hele tiden. De vil ikke ut.

Samme med hundene.
Våre to katter og to hunder vil ikke ut noe særlig om dagen.

Gammel 07-01-10, 13:42   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Minsten på 6 år erfarte at det ikke er særlig lurt å slikke på jernstenger nå når det er -25.
Det positive var at jeg hentet han 12.30. Tidlig hjem i dag.

Gammel 07-01-10, 13:46   #7
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Samme med hundene.
Våre to katter og to hunder vil ikke ut noe særlig om dagen.

Jeg slapp ut katten noen minutter i dag, og hørte etter kort tid noen voldsomme lyder fra utgangsdøren. Da jeg åpnet så hang praktisk talt katten på dørhåndtaket.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:53   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Den ene hunden, fruen i huset, har ikk evært ute ennå hun. Vil ikke ut enda jeg prøvde å lempe henne ut.
Men, hun er gravid, og da er hun ekstra lat og bedagelig.

Gammel 07-01-10, 14:00   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

-Det er kaldt på soverommet selv om vinduet er igjen. (vi er ikke enige om vinduet skal være åpent eller lukket vanligvis)

Denne kan jeg henge meg på. Jeg er vanligvis en frossenpinn, men jeg liker frisk luft og får hodepine av for varmt soverom. Nå som jeg er gravid er jeg glovarm hele tida og liker at det er litt kjøligere innendørs.

Bikkja vil ikke ut lenger enn at han akkurat får gått på do her heller, 30 blå er visst litt kaldt for ham.

Mannen og jeg har en pågående diskusjon om hvem av oss som har best bil. Vel, hans bil var ikke kjørbar i går, men min virker.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:49   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og når det er så kaldt som nå så snør det ikke heller, så man slipper å måke. Og klippe gresset!

Gammel 07-01-10, 11:37   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og når det er så kaldt som nå så snør det ikke heller, så man slipper å måke.

Det er i alle fall fullt mulig at det snør i 19 minus, viste det seg i morges.

Gammel 07-01-10, 13:54   #12
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er i alle fall fullt mulig at det snør i 19 minus, viste det seg i morges.

Her snør det også, og i morges var det - 24. Hva det er nå vet jeg ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 13:56   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Kulda er kul på sitt vis, den.

Og for inuittene på Grønland er den helt nødvendig for at de skal kunne livnære seg av jakt. Så ja til kulda så lenge vi kan være helt sikre på at vi får litt sommer, sol og varme også - og det kan vi jo være. :fryser:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 13:17   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Og når det er så kaldt som nå så snør det ikke heller, så man slipper å måke. Og klippe gresset!

Her er det -17 og snør som f. Så den der funker ikke her

Gammel 08-01-10, 13:42   #15
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Kulda over hele landet gjøra at man har noe å snakke om i alle fall. Har hatt flere samtaler med vilt fremmede som også venter på bussen og fryser.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:51   #16
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og man slipper kjøre bil, for de vil jo ikke starte likevel

Gammel 06-01-10, 23:52   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vår bil starter!

(Den lagde en rar lyd i morges, men men. Litt gruff i halsen hadde vi vel alle hatt om vi sov ute i minus tjue?)

Gammel 06-01-10, 23:57   #18
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Vår bil starter!

(Den lagde en rar lyd i morges, men men. Litt gruff i halsen hadde vi vel alle hatt om vi sov ute i minus tjue?)

Her var det trettito i natt, så lille søte C4 likte seg ikke. Nå sover hun i garasjen til naboen, og får montert motorvarmer neste uke, stakkars.

Gammel 06-01-10, 23:57   #19
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kan legge seg tidlig. Det blir så fort kaldt når vi ikke gidder å fyre mer, så jeg har lagt meg tidlig opptil flere kvelder på rad.
(Hadde det ikke vært for at 4-åringen syns det har vært morgen kl 02.00 de siste nettene, så hadde jeg nok vært kvikk og rask og flittig hele uka.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 23:59   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det er utrolig flott ute når det er så kaldt.

Jeg kjørte fra Trondheim til Værnes i ettermiddag, og det var så nydelig å kjøre utover langs fjorden. Frostrøyken lå tjukk over store deler av fjorden, og i tidlig skumringslys, så ble det en trolsk stemning over det hele.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.