Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Navn på postkasse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 15:35   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Navn på postkasse

Jeg hadde lenge husnummeret på postkassa vår. Til jeg en dag møtte postbudet vårt og fikk huden full for å ha en "uidentifiserbar postkasse".

Nuvel, tenkte jeg, og klistra en svær lapp på postkassen vår det står full gateadresse, fornavn og etternavn på meg og Tårnfred og fornavna til ungene. Så nå bør postbudet leve lykkelig i landet, tenkte jeg.

Naboen min, derimot, sier at postkassa mi er en "sikkerhetsrisiko".... Et skikkelig paranoid utsagn, mener jeg, men hva tenker dere? Et hvert lesekyndig menneske med tilgang til PC og internett kan uansett koble adresse og navn på (voksne) beboere, så hva så om det står klistra på postkassa, liksom?!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:37   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Navn på postkasse

Sikkerhetsrisiko? Nei, den var litt for paranoid for meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:37   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet at min mor, som bor alene, kun har etternavn på postkassa. På den måten blir det liksom ikke umiddelbart opplagt at hun er alene. Vi har selv både for- og etternavn, som du sier så er det enkelt å finne ut hvem som bor der. Har ikke tenkt på det som sikkerhetsrisiko i vårt tilfelle, men skjønner tankegangen til min mor.

Gammel 07-01-10, 15:38   #4
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sikkerhetsrisiko? Nei, den var litt for paranoid for meg.

Ja, jeg ser ikke helt for meg hvilke dramatisk scenario som kan utspille seg på grunn av dette, så jeg tenkte kanskje noen her kunne bistå?

Gammel 07-01-10, 15:39   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Enig i at det var litt paranoid. Jeg veit fra en postombærer jeg kjenner at postkassene må være skikkelig merket med navn og husnummer, ellers får de ikke levert ut posten. Hvis man ikke kan ha navnet sitt på innsiden av postkasselokket en gang, får man vel skaffe seg en postboks da, tenker jeg.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 15:39   #6
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg vet at min mor, som bor alene, kun har etternavn på postkassa. På den måten blir det liksom ikke umiddelbart opplagt at hun er alene. Vi har selv både for- og etternavn, som du sier så er det enkelt å finne ut hvem som bor der. Har ikke tenkt på det som sikkerhetsrisiko i vårt tilfelle, men skjønner tankegangen til min mor.

Jo, den kan jeg faktisk skjønne. Hadde jeg bodd alene, så hadde jeg sikkert ikke klistra opp et digert navneskilt med bare mitt navn på inngangsdøra.

Gammel 07-01-10, 15:40   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, huff, det var farlig.

Omtrent like farlig som min aldrende kollega som nekter å ha automatisk personsvarer på jobbtelefonen sin når han er på ferie. Han vil heller ikke at den skal overføres til sentralbordet. Noen kan jo skjønne han er på ferie, må vite... Så den skal bare ringe og ringe og ringe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.