|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Jeg tror ikke du har krav på erstatning, men rydde i garderoben? Hvorfor blir det så skrekkelig rotete da? Er det kanskje på tide å se litt på hvordan ting foregår i den garderoben?
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Du sier ikke noe om merking, men jeg antar at tøyet ditt er merket, og da mener jeg det bør være unntaket at det ikke dukker opp igjen i en restekasse. Høres rart ut!
![]() |
#4 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Ikke normalt og ikke akseptabelt. Kan det være at andre foreldre tar med seg feil klær hjem fra denne rotete garderoben og så har det like rotete hjemme selv og ikke merker det? Og er det bare du som er berørt og reagerer på dette?
![]() |
#8 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Jeg ville minimert hvor mye du har der. Det koster litt mer i oppfølging, men gjør at mindre forsvinner er min erfaring. Lettere å holde oversikten. Videre ville jeg hengt opp store lapper over hva som er forsvunnet, gjerne med bilder. Har gjort det med hell selv. Det gjør også at personalet blir mer oppmerksom tror jeg, iallfall på tingene til akkurat DET barnet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Men de må jo gjøre noe med selve organiseringa av garderoben hvis det er så rotete der at ting forsvinner hele tiden? De sier de prioriterer tid med barna, men hvis klærne til barna ligger i en haug må jo det også ta litt tid hver gang de må finne noe i garderoben tenker jeg. Jeg synes ikke det er en akseptabel holdning fra pedleder, det er jo forkledd som en fin holdning, men det er jo svært liten respekt for barnas foreldre og deres økonomiske situasjon hvis de med vitende og vilje unngår å holde nok orden i garderoben til at ting ikke blir borte i stort monn. Noe svinn må man nok regne med, men ikke sånn at det til stadighet er leteaksjoner.
![]() |
#11 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Min går på avdeling med 16 barn. Ikke mistet noe. Og restekassa er tom. Tror det har noe med arbeidsmetoden til de voksne å gjøre altså. Unger er unger, og neppe spesielt ille der din er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superaktiv
![]() ![]() |
Det er et veldig godt tips. Og siden du skriver at du kanskje er den som har mest der, og er den som mister mest(?) så kan det jo være noe å hente på et slikt tiltak.
![]() |
#14 |
I mål
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Det er jo sikkert en veldig kort periode du trenger 5 skift der. Det går over, og når det ikke trengs mer ville jeg iallfall gått ned til 3. Jeg innrømmer at jeg har en ide om at det er lettere at andre foreldre "tar feil" fra fulle hyller, og også at det kan skje at hvis det er veldig mye i hylla kan en ubetenksom personalperson "låne" noe til andre barn som har mindre i hyllene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Vi har mistet en del opp gjennom årene, men det meste har kommet til rette pga merking. Cap`sen til storesøster var borte et helt år før den plutselig lå i hyllen hennes. Fikk også tilbake noen ullvotter og en lue som hadde vært borte i 4 mnd. Ellers har det gjerne tatt noen uker/mnd før det har kommet til rette. Jentene våre går i en stor barnehage og det forsvinner stadig vekk klær. Vi foreldre blir oppfordret til å sjekke at vi ikke har tatt feil. Det har hendt 2 ganger her, og begge gangene leverte vi dem tilbake med en gang. Vi forsøker å minimere hva vi har i barnehagen til enhver tid og det hjelper veldig på.
![]() |
#18 |
Drømmer
|
De er flinke med påkledning heldigvis. Ligger sort sett bare ull , ull og mere ull på plassen hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Kan du ha skiftene i egne poser? Altså 5 poser?
![]() |
#20 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør man når det stadig forsvinner utstyr i barnehagen?Vet ikke helt om det er sånn hos dere som hos oss. Der forsvinner mye, men det kommer alltid til rette igjen, det tar bare så sinnsykt lang tid.
![]() |
|
|