Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En formiddag i Trondheim - hva gjør man?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 08:47   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

En formiddag i Trondheim - hva gjør man?

Jeg skal i et møte i Trondheim neste uke og tar nattoget opp. Jeg har fire timer (7.15-11.30) å kaste bort i sentrum før møtet. Kulda var ikke helt med i planen, så jeg vil reke minst mulig gatelangs og er dermed svært glad for tips om hyggelige kafeer som åpner tidlig hvor jeg kan spise frokost, eller andre morsomme ting å gjøre (for eksempel butikker å se i - åpner butikkene 9 eller 10 i Trondheim?) en onsdag formiddag.

Gammel 08-01-10, 08:54   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En formiddag i Trondheim - hva gjør man?

Du tar frokosten på dromedar kaffebar. Det er ca 3 minutters gange fra stasjonen. Super salat, foccaccia og deilig kaffe. (anbefaler kanelCortado)

Så går du innom byhaven (ca 1 minutters gange fra dromedar) og shopper litt der, før du evt tar deg en tur innom cornelias hus, som er like borti gata v/byhaven.

På vei tilbake til stasjonen går du nedover thomas angells gt og innom lille prinsen for fine barneklær (cornelias hus har litt av alt - også klær - 50 % nå)

Alternativ til dromedar (om du ikke er en kaffejunkie), så er "godt brød" i thomas angellsgt også veldig god på mat. Lokalene er litt trange der da....

Nå ser jeg at dromedaren jeg snakker om er stengt på mandag og tirsdag.

Sist redigert av Che : 08-01-10 kl 09:22.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 08:58   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes at Bauche har laget en utmerket plan til deg Ville bare tilføye at Byhaven åpner klokka ni!

Gammel 08-01-10, 09:06   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Mange slags takk - da har jeg en plan!

Gammel 08-01-10, 10:38   #5
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I Ravnkloa ligger en skobutikk som åpner kl 9, med byens beste service.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 10:41   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nå ser jeg at dromedaren jeg snakker om er stengt på mandag og tirsdag.

Da får hun tusle opp Nordre og ta Dromedar der.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 10:43   #7
Albertine
Passiv

Standard

Det var da vitterlig en onsdag dette. Dromedar åpen.

Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:10   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Må bare få skryte av Bauches utmerkede plan jeg også.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:13   #9
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

I tillegg til Cornelias hus ville jeg definitivt tatt en tur innom Bakklandet. Der ville jeg blant annet besøkt butikken til http://www.tineskreativehjorne.com/.

Gammel 08-01-10, 11:14   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

3 minutters gange fra stasjonen? Mener du løpefart, Bauche?

Gammel 08-01-10, 11:15   #11
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I tillegg til Cornelias hus ville jeg definitivt tatt en tur innom Bakklandet. Der ville jeg blant annet besøkt butikken til http://www.tineskreativehjorne.com/.

Og StellaSnella.

Gammel 08-01-10, 11:19   #12
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det er jo ikke på bakklandet, men høyt oppe på Møllenberg (Haldensgate)

Gammel 08-01-10, 11:21   #13
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Tar da ikke så lang tid å gå opp til Moxnessbygget?

Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:22   #14
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Takk for flere tips.

Hvilken retning er det forresten jeg skal løpe i tre minutter for å komme til Dromedar når jeg kommer ut av stasjonen? Og er det ikke en Noa Noa butikk ikke så langt unna stasjonen? Møtet mitt er på Dragvoll, så da må jeg ta buss nr. 9 fra Munkegata eller Torvet (eller kanskje jeg skal ta taxi, det går jo på reiseregninga), så det er i den retningen jeg skal etter mine formiddagssysler.

(FP viser seg forøvrig atter en gang som den aller mest nyttige nettressursen jeg vet om. )

Gammel 08-01-10, 11:27   #15
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Noa Noa er ikke lang fra Dromedar. Du fortsetter bare et lite kvartal opp samme gate (Olav Trygvasson).

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 11:28   #16
Maz
Pauset

Standard

For å komme til Dromedar går du rett frem. Ligger i krysset Søndre gate og Olav Tryggvassons gate (Gamle Moxnesgården) I sistnevnte gate ligger også Noa Noa og det må du jo forbi på vei til Munkegata. (Rett nedenfor Dromedar har du jo Bello også, populært kalt Nille i enkelte kretser. Der er det også salg nå.

Gammel 08-01-10, 11:39   #17
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er jo ikke på bakklandet, men høyt oppe på Møllenberg (Haldensgate)

Beklager, jeg blandet Bakklandet og Møllenberg. Jeg bare så for meg området. Det er snart 20 år siden jeg studerte i Trondheim .

Gammel 08-01-10, 11:55   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan også ta buss nr 5 til Dragvoll - den går fra Dronningens gt (på samme side som 7Eleven og Rema). Den går hvert tiende minutt

Gammel 08-01-10, 12:31   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Fra stasjonen til dromedaren i krysset søndregate/olav trygvason? Nei - vil anse 3 minutter som helt normal gange jeg altså...evt 4 minutter da - Det kan jo umulig være mer enn 300 meter eller så...

Gammel 08-01-10, 12:31   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Buss nr 66 og 36 går også forbi Dragvoll.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.