Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Erfaringer med hvor lang tid det tar å få forsikringspenger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-10, 21:20   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaringer med hvor lang tid det tar å få forsikringspenger?

Jeg har blitt påkjørt og forsikringsselskapet til damen har erkjent skadeskyld. Jeg har fått taksert skaden og taksten er sendt forsikringsselskapet. Noen som vet hvor lang tid jeg må beregne før dette blir utbetalt til meg?
Jeg tok meg den frihet å sende saksbehandler en mail med kontonummer.

Gammel 08-01-10, 21:27   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med hvor lang tid det tar å få forsikringspenger?

Vel, hos oss tok det tammelig nøyaktig 1 år. Da truet vi med tv2 hjelper deg, og hadde penger på konto tre dager etter.

If vi hadde ok. Utallige tlf samtaler den gangen. 3 ulike selskap involvert, vi ble påkjørt og uten skyld.

Sist redigert av tinkadott : 08-01-10 kl 21:32.
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 21:28   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

For oss tok det ca 1-2 uker, tror jeg. Det var iallfall ikke noe voldsomt lang tid, men heller ikke bare 2 dager liksom.

Det var IF.

Gammel 08-01-10, 21:28   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen få dager. Ikke bil-, men boligforsikring. If.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 21:29   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De gangene jeg har hatt krav på noe fra forsikringsselskap, har jeg hatt pengene på konto i løpet av en uke. Det har aldri vært snakk om beløp over 20 000 da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 21:30   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger de før den 22.....burde rekke det....:åptimist:

Gammel 08-01-10, 21:30   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tok like lang tid som postgangen for meg. Da fikk jeg på forhånd beskjed om at jeg bare kunne få bilen reparert, fordi det var garantert at jeg kom til å få dekket skaden.

(Det var en helt åpenbar sak hvor motparten hadde skrevet under på skadeskjema og jeg sto helt i ro.)

Gammel 08-01-10, 21:38   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid bare satt bilen på verksted. Verkstedet får pengene direkte fra forsikringsselskapet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 21:42   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

For oss tok det ca 1-2 uker, tror jeg. Det var iallfall ikke noe voldsomt lang tid, men heller ikke bare 2 dager liksom.

Det var IF.

Glemte å si at dette var fra forsikringsselskapet hadde skademeldingen i orden. Det var nemlig et sabla styr, fordi vi ikke fylte ut skademelding der og da, og han fyren svarte ikke på telefonen på en stund.

Kjør alltid med skademeldingsskjema og penn i bilen.

Gammel 08-01-10, 21:57   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det får ikke-vestlige menn til å kommentere: - Å, så du pleier å kjøre på biler, du?!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:22   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har blitt påkjørt og forsikringsselskapet til damen har erkjent skadeskyld. Jeg har fått taksert skaden og taksten er sendt forsikringsselskapet. Noen som vet hvor lang tid jeg må beregne før dette blir utbetalt til meg?
Jeg tok meg den frihet å sende saksbehandler en mail med kontonummer.

Skal du ikke reparere bilen på verkstedet? Da får du aldri samme beløpet som står på taksten. Det er kun om den blir reparert på verksted og faktura blir sendt inn derfra. Skal du reparere selv så er det en helt annen timepris og uten mva.

Hvor stor skade var det på begge bilene til sammen? Er det skader for totalt under kr 15000,- så lønner det seg ikke å ta det på forsikringen til den som har kjørt på deg. Det burde selskapet hennes fortelle henne og da kan du bare få penger direkte fra henne utifra taksten. Mye lurere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:27   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Skal du ikke reparere bilen på verkstedet? Da får du aldri samme beløpet som står på taksten. Det er kun om den blir reparert på verksted og faktura blir sendt inn derfra. Skal du reparere selv så er det en helt annen timepris og uten mva.

Hvor stor skade var det på begge bilene til sammen? Er det skader for totalt under kr 15000,- så lønner det seg ikke å ta det på forsikringen til den som har kjørt på deg. Det burde selskapet hennes fortelle henne og da kan du bare få penger direkte fra henne utifra taksten. Mye lurere.

Hæ?? Dette har ingen av alle de åtti menneskene jeg har snakket med om dette nevnt. Jobber du i forsikring?

Gammel 08-01-10, 22:30   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Vi fikk ikke MYE mindre penger enn taksten vi, altså. Kanskje en tusenlapp mindre eller noe.

Og det med at det ikke lønner seg å ta det på forsikringen spiller ingen rolle for deg, siden du ikke hadde skyld.

Gammel 08-01-10, 22:34   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Vi fikk ikke MYE mindre penger enn taksten vi, altså. Kanskje en tusenlapp mindre eller noe.

Og det med at det ikke lønner seg å ta det på forsikringen spiller ingen rolle for deg, siden du ikke hadde skyld.

Av hvor stort beløp? Ingen jeg har snakket med har nevnt noe om avkorting.

Gammel 08-01-10, 22:35   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk bare beskjed om å levere bilen på navngitt verksted og be verkstedet sende regningen til forsikringsselskapet. Tok vel en uke eller to?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 22:36   #16
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

11-12 000 kr.

(Vi valgte nemlig å ikke fikse bilen, fordi det er en gammel bil vi antagelig kommer til å skrote etter hvert, med flere små skader, og da var det mer fornuftig for oss å få litt ekstra penger enn å rette på 1 av 5 ubetydelige skader.)

Gammel 08-01-10, 22:38   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

11-12 000 kr.

(Vi valgte nemlig å ikke fikse bilen, fordi det er en gammel bil vi antagelig kommer til å skrote etter hvert, med flere små skader, og da var det mer fornuftig for oss å få litt ekstra penger enn å rette på 1 av 5 ubetydelige skader.)

Samme her nemlig.....

Gammel 08-01-10, 22:47   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?? Dette har ingen av alle de åtti menneskene jeg har snakket med om dette nevnt. Jobber du i forsikring?

Jeg sender forsikringssaker til selskapene. Jobber på bilverksted. Har akkurat en ansatt som slet med akkurat det samme og endte med og måtte ta det gjennom jobben siden han måtte ha fikset bilen. Du som privatperson får aldri den timeprisen som et verksted får, og i tillegg så får ikke selskapet utgiftført momsen når de utbetaler til privatperson, så derfor får en ikke den heller. Ring selskapet og snakk med dem. Har du noe gjeld på bilen som er tinglyst? Da er det lite sannsynlig at du får utbetalt direkte fra selskapet i det hele tatt, for da krever de du har lånt penger av at den repareres på verkstedet pga. evnt. verditap.

Så derfor sier jeg at det lønner seg for deg at den som kjørte på deg velger og ikke ta det på forsikringen. Da kan du få kontant oppgjør fra dem bare ved og levere taksten, og du skal få det som står på taksten. Vi hadde akkurat en skade på bilen vår som ble påkjørt og de valgte og gjøre det sånn. Det var det første jeg foreslo, men de sjekket med selskapet opp og ned, men det endte med at de fant ut at min løsning lønte seg for dem også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:52   #19
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Hvilket selskap har du Myrsnipa? Og skal du reparere skaden?

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:54   #20
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Glemte å si at dette var fra forsikringsselskapet hadde skademeldingen i orden. Det var nemlig et sabla styr, fordi vi ikke fylte ut skademelding der og da, og han fyren svarte ikke på telefonen på en stund.

Enig! Viktig å få det unna med en gang. Ellers har motparten faktisk fire mnd på seg til å levere skademld. Kjipt hvis man da ikke har kasko...

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.