|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Vi har nemlig diskutert det her litt, og det demrer for meg hvorfor så mange ikke egentlig bryr seg så veldig ...
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Jeg tenker litt av grunnen er at vi er byen mellom de 7 fjell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Er vel noe med fjellene tenker jeg også. Om man setter en bil i en gryte, vil det sikkert bli temmelig kjipt i den gryta, tenker jeg.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?
Selvsagt, det hadde ikke skjedd om ikke. Men det var ikke heeelt det jeg var ute etter.
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Hvorfor ikke folk bryr seg? Det må være at de er glad i å kjøre bilen til jobb, alternativt må kjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Slik jeg har oppfattet det, så er det mange som ikke bryr seg fordi de tror problemet skyldes generell forurensing og vedfyring og almenne klimaproblemer.
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
Men det er da ingen som tror at vedfyring er et allment klimaproblem? Problemet med vedfyringen er jo i høyeste grad lokalt, og bidrar til mye svevestøv, sånn jeg har forstått det.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Utover generell forurensing og 7 fjell har jeg ingen idé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Så folk tror ikke at det har noe med alle bilene å gjøre??
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Jeg er alt for utålmodig, så jeg kan jo bare røpe fasiten:
![]() |
#13 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Jeg hadde fått med meg gratisbussene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Jeg har nemlig hørt agumentet; "jammen, det er jo så kaldt. Jeg nekter å slutte å fyre!
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Dette har da vært oppe før? Jeg kjeftet iallfall godt på naboer da guttungen var liten og alle bilene sto på tomgang 20-30 minutter om morgenen.
![]() |
#17 |
Live and let live
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Uff, nå gruer jeg meg til å dra inn dit på fredag. Håper det begynner å blåse litt før den tid.
![]() |
#18 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Det er grusom luft i byen i allefall, det kan vi bli enige om. Det lukter brent, ergo er det vel lett å trekke slutninger til at det er vedfyringen som er en av de største synderene.
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Vet du hva som er årsaken til luftproblemene i Bergen?Det er på høy tid sentrum blir bilfritt. Men det snakkes og snakkes og ingenting gjøres.
![]() |
#20 |
Live and let live
|
Byggingen av bybanen er vel et skritt i riktig retning.
![]() |
|
|