Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på grove hamburgerbrød!?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-10, 15:08   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Oppskrift på grove hamburgerbrød!?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 17:32   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på grove hamburgerbrød!?

Jeg fant jeg fant.

350gr hvetemel
250gr grov sammalthvete
100gr siktet rugmel
50gr Vita hjertego’ margarin
4,2dl vann
1ts salt
1ss sukker
50gr gjær eller tørrgjær

1 porsjon gir ca 16 brød

Ha margarinen i vannet og varm det til 37 °C. Løs opp gjæren i væsken.
Tilsett salt, sukker og så mye mel at deigen nesten slipper bollen.
Sett deigen til heving i ca ½ time til den er hevet til omtrent dobbel størrelse.
Trill ut 16 deigemner som du klemmer flate til hamburgerbrød.
Etterhev hamburgerbrødene i ca 10 min.
Pensle dem med melk eller vann, og dryss eventuelt sesamfrø over.
Stekes ved 220 °C i ca 15 min.

Gammel 13-01-10, 17:34   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

I denne flotte bloggen finnes også en oppskrift - har ikke prøvd dem da men.

Gammel 13-01-10, 23:31   #4
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg har bakt Bent Stiansens hamburgerbrød noen ganger. Jeg har da tatt 5 dl speltmel og 5 dl Fibra. Det ble kjempegodt, men vanvittig mektig! Jeg lagde de altfor store da.

Gammel 04-06-10, 20:49   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trekker opp denne fordi jeg har lagd de hamburgerbrødene Nessie la ut oppskrift på idag - og tenker at kanskje flere er interessert i disse grilltider.
De ble kjempegode! De ble faktisk så gode at junior nærmest ikke ville spise selve burgeren, og i tillegg nå vil ha burgerbrød med i barnehagen. Jeg har nå lovt at vi skal bake grove horn i helgen, kan virke som om familien er sulteforet på hjemmebakst .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 22:50   #6
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg kan trekke frem Irmas gode hamburgerbrød, fra dette innlegget.

Gammel 05-06-10, 11:56   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg trekker opp denne fordi jeg har lagd de hamburgerbrødene Nessie la ut oppskrift på idag - og tenker at kanskje flere er interessert i disse grilltider.
De ble kjempegode! De ble faktisk så gode at junior nærmest ikke ville spise selve burgeren, og i tillegg nå vil ha burgerbrød med i barnehagen. Jeg har nå lovt at vi skal bake grove horn i helgen, kan virke som om familien er sulteforet på hjemmebakst .

Jeg synes mine ble litt lite luftig?

Gammel 05-06-10, 22:58   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg synes mine ble litt lite luftig?

Tja, ja, de minnet forsåvidt litt om flate rundstykker, men det slo an her.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.