Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor kan man sette inn penger til Haiti der det meste kommer frem?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 14:19   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kan man sette inn penger til Haiti der det meste kommer frem?

Det vil si ikke forsvinner i administrasjon?

Jeg fikk en sms i dag fra Redd Barna om at de ville at man skulle ringe dem og gi 200 kr på 82044789, men jeg vil gjerne ha fler alternativer (og jeg vet ikke heller om det virker å ringe fra IP-telefon).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:24   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan man sette inn penger til Haiti der det meste kommer frem?

Leger uten grenser og Unicef er også på Haiti nå. Jeg syns det er et poeng å gi til de de store, veletablerte organsisasjonene. Ja, noe vil gå til adminstrasjon, men det trenger de fleste for å kunne nettopp adminstrere hjelpearbeidet på best mulig måte.

Jeg vil tro det er mange mindre organisasjoner som i sum bruker mer penger direkte, men det betyr ikke at hjelper er bedre og dekker fler.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:25   #3
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi har denne gangen gitt til Røde Kors.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:27   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes for øvrig andre måter å gi penger på enn via telefon, hvis du går inn på hjemmesiden til de ulike hjelpeorganisasjonene så kan man betale med kort eller via nettbank.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:28   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Leger uten grenser og Unicef er også på Haiti nå. Jeg syns det er et poeng å gi til de de store, veletablerte organsisasjonene. Ja, noe vil gå til adminstrasjon, men det trenger de fleste for å kunne nettopp adminstrere hjelpearbeidet på best mulig måte.

Jeg vil tro det er mange mindre organisasjoner som i sum bruker mer penger direkte, men det betyr ikke at hjelper er bedre og dekker fler.

Det tror jeg også stemmer, jeg vil absolutt gi til noen stor, men der om mulig så mye som mulig kommer frem på best mulig måte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 14:31   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også enig med glitterchick. Jeg tror Redd Barna, Røde Kors, leger uten grenser og Unicef er glimrende å gi til når det skjer noe sånt.

En ting er små ideelle organisasjoner som driver en skole nesten uten kostnader, men i sånne store katastrofer trengs det planlegging og organisering.

Gammel 14-01-10, 19:38   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Eller sjekk organisasjonenes hjemmesider for ulike betalingsmåter.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:30   #8
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Har ringt til sånn givertlf (Redd Barna). Tenker det er litt hipp som happ hvem man velger av disse organisasjonene. Tenker at alle jobber jo for det samme der nede.

Gammel 14-01-10, 20:37   #9
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det vil si ikke forsvinner i administrasjon?

Jeg fikk en sms i dag fra Redd Barna om at de ville at man skulle ringe dem og gi 200 kr på 82044789, men jeg vil gjerne ha fler alternativer (og jeg vet ikke heller om det virker å ringe fra IP-telefon).

Kirkens nødhjelp har lavest administrasjonskostnader av disse. Pengene som kommer inn nå går primært til rent vann, tepper, mat, kokeutstyr. Vann er det aller viktigste etter en sånn katastrofe derfor går pengene først til vann.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:38   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

FOR en setning.
Altså pengene går først og fremst til vann, men også til det andre nevnt over her.
Du kan bruke konto 100 eller gå inn på www.nca.no

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:20   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes heller ikke det spiller noen rolle med administrasjon eller ei - pengene må jo administreres riktig for å gjøre de riktige tingene. Denne gangen havnet jeg på Røde Kors fordi jeg tenker at det haster og deres apparat kommer raskt i gang, men jeg tror og jeg skal gi til Leger uten grenser. Jeg har sett en dokumentar fra et sykehus de drev på Haiti og tenker at da har de alt viktig kjennskap til landet og at det er viktig i denne situasjonen. Haiti må jo være av de aller dårligst stilte landene til å håndtere en slik katastrofe, ting hang jo bare så vidt ihop i utgangspunktet. Det er bare så alt for jævlig det hele.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.