Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 20:29   #1
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Etter at vi tok ned julehjertelyset fra vinduet i gangen, virker hele gangen så mørk liksom.

Finnes det finne lamper til å ha hengende i vinduer? Vi har det motsatte av shabby chic-stil, og gangen har lyse gråtoner med stormønstret tapet (60-talls).

Noen som har sett noen?

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:42   #2
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet... Fint eller stygt?

Det finnes masse forskjellige lamper du kan henge vinduet. Både chabby chic stil og røffere stil. De fleste lampebutikker har flere å velge i.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:46   #3
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet... Fint eller stygt?

Vi har noen helt enkle, runde hvite lamper i matt glass hengende i vinduet, de er fra Herstal og er enkle og pene. Jeg savner også adventsstjerna fra vinduet ved spisebordet, og vurderer å kjøpe ei lampe å henge der også.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:55   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet... Fint eller stygt?

Vi har noen enkle små hengelamper fra Skeidar. "Lampeskjerm" av hvitt glass.
Syns de har bra utvalg til irmelige priser.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:56   #5
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet... Fint eller stygt?

Jeg har ikke lampe, men ei lita hengelykt fra Casa-interiør. Har ett i hver vindu, og synes de er så fine.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:15   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Takk! Har søkt litt på nettet og funnet flere i ulike nettbutikker. Jeg forbinder egentlig sånne lamper med 90-tallet, men ser jo nå at det virkelig er mange fine

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:56   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Jeg vil gjerne se bilder av fine vindus-lamper.

Jeg kvier meg nemlig til å ta ned julestjerna ( jada, jula er over), men kan liksom ikke se for meg at lamper blir fint.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:03   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Jeg er veldig fornøyd med mine. Har to like vinduer ved siden av hverandre, og to lamper. Bær over meg med ikke så bra bilder for å få frem lampene... jeg orker ikke ta nye.






Det blir ikke så gult lys altså. Strekene blir mer hvite enn det som kommer frem.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:05   #9
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet... Fint eller stygt?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Vi har noen enkle små hengelamper fra Skeidar. "Lampeskjerm" av hvitt glass.
Syns de har bra utvalg til irmelige priser.

Det samme har vi også. Har samme type i rekke over spisebodet.


Å så må jeg legge til at Magica sine er lekkre

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:06   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.691
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Jeg vil gjerne ha link, Billa. Mannen vil ha lys, men jeg har alltid tenkt at det ikke finnes fine lamper til vinduer.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:11   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Vi har denne på kjøkkenet - fikk den i gave og den var egentlig ikke tiltenkt noe vindu heller, men endte der og det ble slett ikke så galt! Vi har et kjøkken i en litt gammel stil; gammelt og nytt i skjønn forening og denne gjorde seg veldig.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:42   #12
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Denne var litt fin synes jeg.



Og denne:

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:54   #13
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Her henger også adventstjernen ennå...men den kom litt sent opp altså. Hvis noen spør skylder jeg på at sønnen min trenger en ledestjerne for å finne veien hjem blant hundre likedane blokker. For... ikke så mange har adventstjernen hengende oppe i midten av januar. Og for å spore skikkelig av... er fortsatt advent her..jeg venter på bidrag fra eksen. Ventetid.

Så forøvrig de hadde noen helt ok vinduslamper i sort og hvitt på skeidar for hundre kroner stykket forleden dag. Tilbud. Husker selvsagt ikke hva de het.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 23:25   #14
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Etter at vi tok ned julehjertelyset fra vinduet i gangen, virker hele gangen så mørk liksom.

Finnes det finne lamper til å ha hengende i vinduer? Vi har det motsatte av shabby chic-stil, og gangen har lyse gråtoner med stormønstret tapet (60-talls).

Noen som har sett noen?

Åh, 60-tallsstil er jo skapt for vinduslamper.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 09:04   #15
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Har en enkel fra Herstal i kjøkkenvinduet og vurderer å kjøpe en til til stuevinduet, da det ble veldig mørkt der når stjerna ble tatt bort.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 09:11   #16
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Jeg synes lamper i vinduene kan være flott. Men det kommer jo litt an på lampe og stil.

Magica sine var helt min stil.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 09:21   #17
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Vi har lamper i kjøkkenvinduene, Basisk fra Ikea. Veldig enkle, men det gjør jobben synes jeg. Har liftgardin i vinduene, så lampene henger slik at ledningene ikke vises.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 09:37   #18
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Både Skeidar og Bohus hadde en del vindulamper i kampanjeavisene sine. Syns det ser koselig ut med lamper som henger i vinduet.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 09:42   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Jeg vurdere å anskaffe en til kjøkkenet, finnes mye fint der ute.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:21   #20
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Henge lampe i vinduet ... Fint eller stygt?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg vil gjerne ha link, Billa. Mannen vil ha lys, men jeg har alltid tenkt at det ikke finnes fine lamper til vinduer.

www.lysbutikken.no hadde en del synes jeg. Noen av de minste takpendellampene kan jo også brukes (sorry, vet ikke hvordan jeg aktiverer linken )

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no