Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Anbefal oss en bruktbil

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-10, 11:21   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Anbefal oss en bruktbil

Vi må kjøpe bil, og både mannen og jeg er fullstendige bilnoviser. Ingen av oss har eid bil før, men mannen har i det minste lappen. Vi har faren min som konsulent, han er erfaren, men det er greit å kunne drive litt etterforskning på egenhånd.

Finnes det noe slags teskjeinnføring i bilkjøp?
Finnes det et nettsted der man kan se forskjellen på de ulike bilmodellene? For sånne folk som ikke vet forskjellen på en Vectra og en Astra, f.eks.?

Vi trenger:
- Billig og pålitelig bruktbil
- Bagasjeplass til OTH, aller helst en OTH tvillingvogn
- Plass til to bakovervendte bilseter, også med lang sjåfør

Bilen skal nesten utelukkende brukes til småkjøring til barnehagen og jobb, ca. 10 mil i uka, kanskje med en 15 mils tur en gang i måneden eller så. Mindre om sommeren.

Har noen anbefalinger?

Nå kjører vi en Golf stasjonsvogn når vi trenger bil, og den har for lite beinplass i baksetet til vår bruk.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 11:25   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Toyota Avensis, eller en ikke for gammel Carina. Det går og går. Nyere Honda Accord er også bra, og forholdsvis romslig.

FINN er et bra sted å begynne, der ler det bilder av alt som er til salgs.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 11:28   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Toyota Avensis, eller en ikke for gammel Carina. Det går og går. Nyere Honda Accord er også bra, og forholdsvis romslig.

Noterer. Faren min mente vi burde se etter Toyota, Ford eller Opel, for de går greit, og så er det ikke så altfor dyre deler.

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

FINN er et bra sted å begynne, der ler det bilder av alt som er til salgs.

Ja, jeg har vært på Finn, selvsagt, men for meg er det nærmest umulig å gjette seg til ting som beinplass ut fra bildene. Størrelse på motor og karrosseri korresponderer vel ikke så voldsomt på denne typen biler, gjør det vel?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 11:38   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Japse; nissan,toyota,Honda,mazda osv.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 11:39   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Her er et forslag til søk på biler opp til 100 000 kr, maks 150 000 km, med gode, romslige biler. Det finnes mange andre typer også. Jeg har f eks ikke tatt med VW og Audi, de blir gjerne dyre både i innkjøp og etterhvert reparasjoner. Opel er jeg skeptisk til, men nyere Ford skal være brukbart og billig.

http://www.finn.no/finn/myprofile/al...lertId=3679439

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 11:41   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Her er en side som kan være til hjelp.
http://www.tv2underholdning.no/broom/bruktbil/

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 12:05   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Mauser

Her er et forslag til søk på biler opp til 100 000 kr, maks 150 000 km, med gode, romslige biler. Det finnes mange andre typer også. Jeg har f eks ikke tatt med VW og Audi, de blir gjerne dyre både i innkjøp og etterhvert reparasjoner. Opel er jeg skeptisk til, men nyere Ford skal være brukbart og billig. http://www.finn.no/finn/myprofile/al...lertId=3679439

Takk, det var ikke dumt.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Her er en side som kan være til hjelp.
http://www.tv2underholdning.no/broom/bruktbil/

Genialt!
Det blir mye tanksendere og torpedodeksler her også, men likevel.

Takk for tips!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 15-01-10 kl 12:40.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 12:38   #8
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Vi er godt fornøyd med vår Ford Mondeo. Trygg og god å kjøre, og god bagasjeplass og plass til bena til pasasjerene Ang bakovervendte seter kan jeg ikke hjelpe deg, har ikke prøvd men vil tro det går fint.

myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 12:39   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Min mann mener at Skodia Oktavia er en bil man får mye bil for pengene for. De må være nyere enn 2004 (?) tror jeg.
Ellers er vel Toyota en slager.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 16:47   #10
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Toyota Avensis er lang nok for Luftslottet-mannen

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 16:54   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Min mann mener at Skodia Oktavia er en bil man får mye bil for pengene for. De må være nyere enn 2004 (?) tror jeg.
Ellers er vel Toyota en slager.

2005* hadde man et "generasjonsskifte". Med det sagt var også Skoda Octavia fra før denne perioden gode biler.
(dvs. de kom vel i 2004, men vel da som 2005-modeller). Skal også sies at generasjonen før vel fortsatt blir produsert og solgt som nye biler, da under navnet Octavia Tour.

Men, man skal huske at Octavia strengt tatt er en Golf med ekstra stort bagasjerom, og bakseteplassen er i praksis som for Golf av samme generasjon (akselavstanden er den samme, og interiør også...). Siden de hadde en Golf der de mente at bakseteplassen var for dårlig, er det raskt at det blir samme problemet i en Octavia.


Sist redigert av mrc : 15-01-10 kl 16:59.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 16:57   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Her er et forslag til søk på biler opp til 100 000 kr, maks 150 000 km, med gode, romslige biler. Det finnes mange andre typer også. Jeg har f eks ikke tatt med VW og Audi, de blir gjerne dyre både i innkjøp og etterhvert reparasjoner. Opel er jeg skeptisk til, men nyere Ford skal være brukbart og billig.

http://www.finn.no/finn/myprofile/al...lertId=3679439

Opel Omega og selv siste generasjon Vectra hadde jeg også stilt meg noe skeptisk til. Fordelen kan vel kanskje være at reperasjonene nødvendigvis ikke blir av de dyreste når det først er noe.

Mondeo har vel vært noe "midt på treet". Hvordan siste generasjon er blir vel for tidlig å si.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 18:23   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Takk for nyttige svar!

Opprinnelig lagt inn av Venla

Toyota Avensis er lang nok for Luftslottet-mannen

Toyota Avensis står på lista over interessante biler, absolutt. Godt å vite at Venla-mannen får plass til labbene. Får vesla plass i setet sitt om det er bak ham?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Men, man skal huske at Octavia strengt tatt er en Golf med ekstra stort bagasjerom, og bakseteplassen er i praksis som for Golf av samme generasjon (akselavstanden er den samme, og interiør også...). Siden de hadde en Golf der de mente at bakseteplassen var for dårlig, er det raskt at det blir samme problemet i en Octavia.

Takk, det er akkurat denslags ting vi lurer på. Det er ganske upraktisk å måtte undersøke alle bilmodeller fysisk for å kunne finne ut av det.

Ford Focus, hva mener man om den?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:23   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ford Focus, hva mener man om den?

Blir vel mer eller mindre som Golf i baksetet.
Hvor mye er det her aktuelt å bruke? Hvor ny/gammel bil er det aktuelt å snakke om? Det er på mange måter også store forskjeller mellom Focus av ny og forrige generasjon. Også her kom vel generasjonsskiftet i 2005 så vidt jeg husker. Eldre Focus hadde jeg nok kanskje holdt meg unna. Astra blir også mer i størrelsesorden av Golf i baksetet vil jeg tro. Riktignok mange år siden jeg har vært i en Astra. Astra tror jeg at jeg også hadde skygga i henhold til driftsikkerhet, men vanskelig også å si når man her ikke helt vet hva budsjett er.

Jeg er egentlig litt nysgjerrig når det gjelder "bruk" av baksetet. Greit nok at Golf og kompaktklassen ellers gjerne ikke har den beste plassen her, men så lenge det ikke skulle være snakk om temmelig høye folk i setene foran skulle det normalt sett være ok med plass for de fleste. Eneste problemet vi opplevde tidligere når vi hadde Octavia i henhold til baksetet ble for de store bakovervendte barnestolene.


Sist redigert av mrc : 15-01-10 kl 19:29.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:33   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Her er en side som kan være til hjelp.
http://www.tv2underholdning.no/broom/bruktbil/

Har ikke sett så alt for mye på disse sidene, men lagt merke til en del av det - og det har vært veldig mange merkelige uttalelser.

Sjekket f.eks. Octavia der nå, og der har de en del uttalelser som ikke stemmer, trolig basert på en del sentrale misforståelser om bakgrunnen for bilen. Og en del av problemene som vel er mer kjent har ikke nevnt :-\

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:43   #16
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Det vi gjorde var at vi valgte oss ut noen modeller vi trodde ville være store nok og innenfor budsjettet. Vi hadde et nokså spesifikt behov om å kunne putte et bakovervendt sete og to forovervendte. Så gikk vi til forskjellige forhandlere som hadde de aktuelle bilene og prøvekjørte dem. For hver bil satte vi inn setene og så om det funka.

Vi vurderte Mondeo, Avensis, Zafira og Touran, hovedsaklig. Endte opp med å stå mellom Opel Zafira og VW Touran. Av de to valgte vi Touran...

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 19:47   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Takk for nyttige svar!

Toyota Avensis står på lista over interessante biler, absolutt. Godt å vite at Venla-mannen får plass til labbene. Får vesla plass i setet sitt om det er bak ham?

Det er plass til Maxi-cosien bak han. Men er mer usikker på større sete. Vi skal snart ut å prøve.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 20:05   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvor mye er det her aktuelt å bruke? Hvor ny/gammel bil er det aktuelt å snakke om?

Vi vil helst bruke så lite som mulig, samtidig som vi får en kjørbar bil som ikke bor på verksted. Modeller fra 98 og oppover, tenker jeg. Vil helst ikke bruke så mye mer enn 50k, men det går hvis vi må.

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg er egentlig litt nysgjerrig når det gjelder "bruk" av baksetet. Greit nok at Golf og kompaktklassen ellers gjerne ikke har den beste plassen her, men så lenge det ikke skulle være snakk om temmelig høye folk i setene foran skulle det normalt sett være ok med plass for de fleste. Eneste problemet vi opplevde tidligere når vi hadde Octavia i henhold til baksetet ble for de store bakovervendte barnestolene.

Baksetet skal rett og slett bare brukes til to bakovervendte barneseter. Erfaringen med Golfen er at det ikke er plass til barnesetet på mer enn én plass i bilen, bak passasjersetet, og da må den som sitter foran det sitte med knærne oppi dashbordet. Mannen er rundt 1.95, så bak ham går det ikke inn noe bakovervendt sete, ikke engang den minste modellen. Jeg snakker altså dybde, ikke bredde.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 22:34   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi vil helst bruke så lite som mulig, samtidig som vi får en kjørbar bil som ikke bor på verksted. Modeller fra 98 og oppover, tenker jeg. Vil helst ikke bruke så mye mer enn 50k, men det går hvis vi må.


Baksetet skal rett og slett bare brukes til to bakovervendte barneseter. Erfaringen med Golfen er at det ikke er plass til barnesetet på mer enn én plass i bilen, bak passasjersetet, og da må den som sitter foran det sitte med knærne oppi dashbordet. Mannen er rundt 1.95, så bak ham går det ikke inn noe bakovervendt sete, ikke engang den minste modellen. Jeg snakker altså dybde, ikke bredde.

Beinplass og plass til bakovervendte seter er to forskjellige ting på mange måter ;-)

Jeg vil her tro at med en på 1,95 foran og to bakovervendte, så må man opp i biler som Vectra, Passat, Mondeo, C5, Saab 9-5 og andre større mellomklassebiler. Muligens plass i Omega og Peugeot 406. I nyere Avensis kunne det ha gått, men tror det kan bli problematisk i modellen som var på markedet fram til 2002.
Opel Zafira kan også være en mulighet. Baksetet kan på en måte ikke virke så stort i denne typen biler, men måten man sitter på i en del flerbruksbiler gjør at man "i lengden" ikke trenger så stor plass.

Samtidig ville jeg rent vedlikeholdsmessig på en måtte stilt meg noe skeptisk til alle bilene nevnt her.

Samtidig blir det å prøve. Valg av bilstol spiller også sin rolle. Tar man Citröen C5 og Renault Laguna kunne man vel fått store biler fra denne siden av årtusenskiftet uten så høy kilometer, men på den andre siden er dette biler kjent for å ha mye, og tildels kostbare, problemer. Passat er langt fra feilfri i perioden, og det er gjerne en del ting som går igjen - noe er småting, mens andre ting er ganske kostbare. Men Passat koster gjerne en del selv om de er såpass gamle hvis de ikke har gått veldig langt. For Passat ble den en del bedre fra 2001 og utover, hvor en del av el-problemene ble fikset (samt en rekke andre oppdateringer på bilen)

Muligens at Nissan Primera kan ha litt plass? Husker ikke helt - bilen er ikke så stor, men mener å huske at plassen innvendig ikke var så alt for ille.

Bildrift har mange variabler. Faren med en litt eldre bil blir at det raskt kan bli mer i generelle vedlikeholdsutgifter. Samtidig kan det såklart på en måte være enklere å betale litt nå og da enn å kunne stille med mye penger på bordet i starten.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 16:01   #20
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal oss en bruktbil

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Beinplass og plass til bakovervendte seter er to forskjellige ting på mange måter ;-)

Jeg vil her tro at med en på 1,95 foran og to bakovervendte, så må man opp i biler som Vectra, Passat, Mondeo, C5, Saab 9-5 og andre større mellomklassebiler. Muligens plass i Omega og Peugeot 406. I nyere Avensis kunne det ha gått, men tror det kan bli problematisk i modellen som var på markedet fram til 2002.
Opel Zafira kan også være en mulighet. Baksetet kan på en måte ikke virke så stort i denne typen biler, men måten man sitter på i en del flerbruksbiler gjør at man "i lengden" ikke trenger så stor plass.

Samtidig ville jeg rent vedlikeholdsmessig på en måtte stilt meg noe skeptisk til alle bilene nevnt her.

Samtidig blir det å prøve. Valg av bilstol spiller også sin rolle. Tar man Citröen C5 og Renault Laguna kunne man vel fått store biler fra denne siden av årtusenskiftet uten så høy kilometer, men på den andre siden er dette biler kjent for å ha mye, og tildels kostbare, problemer. Passat er langt fra feilfri i perioden, og det er gjerne en del ting som går igjen - noe er småting, mens andre ting er ganske kostbare. Men Passat koster gjerne en del selv om de er såpass gamle hvis de ikke har gått veldig langt. For Passat ble den en del bedre fra 2001 og utover, hvor en del av el-problemene ble fikset (samt en rekke andre oppdateringer på bilen)

Muligens at Nissan Primera kan ha litt plass? Husker ikke helt - bilen er ikke så stor, men mener å huske at plassen innvendig ikke var så alt for ille.

Bildrift har mange variabler. Faren med en litt eldre bil blir at det raskt kan bli mer i generelle vedlikeholdsutgifter. Samtidig kan det såklart på en måte være enklere å betale litt nå og da enn å kunne stille med mye penger på bordet i starten.

Vi bør gå opp en klasse i størrelse, altså?

Takk for gode innspill, det er deilig at det finnes noen som faktisk interesserer seg for dette. Som du skjønner, ønsker vi oss bare noe som skal ta oss fra a til b uten for mye problemer, med plass til alle som skal være med. Resten er relativt likegyldig.

Med en såpass gammel bil, er vi forberedte på å måtte punge ut en del lapper i reparasjoner og deler. Vi tar ikke opp lån, så da er det enklere å ta det litt etterhvert. Derfor er det greit å vite litt om hvilket rykte de forskjellige bilene har. Vi ble f.eks. tipset om å styre unna både VW og Mitsubishi fordi det er dyre deler og fordi man må bruke merkeverksted om det er noe.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no