|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?Er hjemme alene nå, sitter og surfer og ser på 'trash-TV' Har sett på programmet '10-years younger' hvor jeg så en dame på 56 som ikke brukte sminke overhodet og hun så jo nærmere 70 ut (ikke bare pga sminken, men pga hele framtoningen. ) Plutselig tenkte jeg at dette ikke må bli meg. Jeg må bli flinkere til å gå til frisøren og sette av litt tid til meg selv på morgenen.
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??Jeg sminket meg litt som yngre, men nå er det lenge siden det har blitt noe mer enn lipgloss og mascara, og huden har jo forandret seg litt på disse årene. (jeg nærmer meg 40 )
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??Mineralmakeup!
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??Jeg synes Body Shop er veldig bra, både fordi de har bra, relativt naturlige produkter og flinke, ikke-jålete ekspeditører. Hvis du ikke har brukt sminke før og vil prøve, vil jeg anbefale mineralpudder fremfor masse dekkremer og greier, det kan fort bli for mye sminke også. Hvis du går på Body Shop er de ofte veldig flinke til å gi råd om farger osv., og prøver gjerne på deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nå da?
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??Mineralmakeup er fint, ja.
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??Ja mest mulig naturlig er tanken. Jeg er ikke oppsatt på å dekke over alle skavanker, da kan jeg begynne med burka eller noe. Men at jeg ser litt yngre ut og litt mer 'våken' og fresh, det hadde ikke gjort noe (samt gått ned 10 kg - men det er en annen sak, kan jo ikke sette alt på hold i på hold i påvente av det)
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??Et råbra tips er å kjøpe et solpudder. Det er veldig anvendelig, og veldig effektfullt når man våkner om morgenen og føler seg grå.
![]() |
#8 |
Nå da?
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt??
Det er sikkert et godt tips. Er HI som meg blir det imidlertid litt mye med sånt på (kjøpte det etter tips fra mer erfarne jeg også). Iallefall til hverdags.
![]() |
#9 |
Nå da?
|
www.strawberrynet.com
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
Sikker på at du har rett farge da?
![]() |
#11 |
Off the map.
|
tenkte jeg skulle prøve en sånn som det du bruker, men det var jo en million toner å velge mellom, og det var ikke lett ut fra navnet.
![]() |
#12 |
Nå da?
|
Nei, det er jeg ikke selvom jeg fikk hjelp. Jeg har bare prøvd den, den er en miks av to nyanser. Veldig fint til fest, men til hverdags føler jeg meg oversminket med det. Det er mulig det blir bedre med litt "øvelse" i å ha på seg sminke.
Jeg er ikke der i det hele tatt.
![]() |
#14 |
Nå da?
|
Ja, det med farger er ikke lett, spesielt ikke når man ikke har erfaring. Jeg fikk hjelp av noen venninner, og vi hadde prøver på fargene. Jeg er omtrent som deg med unntak av håret, det er mer kommunerødbrunt
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?http://eyeslipsface.no er supert! Ta en titt på nettsiden......de har alt man trenger, også mineralsminke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?www.lovelula.com har også mye mineralsminke, men jeg ville gått et sted og prøvd litt først så du får en anelse om hva som passer for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Trøtt
|
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?Om du ikke bruker sminke til vanlig ville jeg invistert litt penger i det og fått god hjelp i starten. En god foundation er et godt utgangspunkt. Når du blir flinkere til å finne riktig farge kan du gå over til de rimeligere merkene, men første gangen ville jeg fått proffhjelp i et parfymeri. En god foundation skal få huden din til å se jevnere ut, men ikke malt.
![]() |
#18 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?Min hverdagsmakeup er veldig enkel-penkel;
![]() |
#19 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?Jeg er veldig opptatt og synes det er gøy med sminke. Likevel sminker jeg meg relativt lite i hverdagen, og fort.
![]() |
#20 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Sv: Lurer på om jeg skal begynne å sminke meg litt?hvit eller kremhvit eyeliner på våtkanten. det åpner øyet! anbefales |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|