Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilen starter ikke når den er varm!

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-10, 19:44   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Bilen starter ikke når den er varm!

Ja, det er faktisk sant. Vår Toyota Avensis, 2004 modell diesel begynte å fuske nå i kulda. Det var noe rart, for den startet med startkabler, men skrudde vi av motoren så klarte vi ikke å starte den igjen før den ble kald. Vi tenkte uansett at det var lurt å bytte batteri, så det har vi gjort. Så nå starter den greit, men bare når motoren er kald. Hva kan det være? Skal levere bilen på verksted en av dagene, men vi er veldig nysgjerrige på hva det kan være og jeg håper jeg kan imponere mannen med svar herfra.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 19:47   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Det er den sensoren som sjekker temperaturen på kjølevæsken som har tatt kvelden. Da leverer den bare samme signal uansett - nemlig at motoren er kald. Da prøver bilen på blandingsforhold for kald motor - og en varm, moderne motor av i dag greier ikke å starte da. Hadde du hatt audi hadde sensoren het G62.

Så - ut og tøffe deg for mekanikeren nå. (Om du ikke drar på merkeverksted er det ikke sikkert de finner ut av dette, så forsikre deg om at de har utstyr for å lese ut feilkoder der dere skal.)

  Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 21:45   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Oj, nå ble jeg imponert! Det høres jo veldig logisk ut. Mannen syntes også det.

Jeg har fått æren av å kjøre den til verkstedet. Får bare satse på at jeg ikke kveler motoren...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 08:37   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Er veldig imponerende. Det var enda mer imponerende da frøken smilefjes i langt skjørt og støveletter med hæler som bråker når man går svinset inn på Møller bil og skulle ha en sådan sensor ja. Og ble møtt av Jypling Med Holdninger som ville gi meg verkstedtime. Det kostet trehundre spenn og tok en halvtime inklusive tid for kløn så var den i orden igjen. Selvgjort er velgjort.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 09:44   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!



Ellers kjenner jeg at jeg ble litt nervøs her, som innehaver av en Toyota Avensis Verso diesel 2004-modell.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 09:48   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.



Ellers kjenner jeg at jeg ble litt nervøs her, som innehaver av en Toyota Avensis Verso diesel 2004-modell.

Jeg er imponert over hva man kan lære av Smilefjes!
Så nå Elinblu, vet du jo hva du skal gjøre dersom bilen din slutter å starte når den er varm. Da er det ikke så mye å være nervøs for, er det?

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 09:49   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

/

  Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 10:00   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Om ikke SF sitt råd fungerer:
Det kan være pluggene.
Min brors Opel Corsa var akkurat likedan.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 10:06   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Min VW Polo også, og på den var det en kobling i rattstammen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 11:13   #10
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Om ikke SF sitt råd fungerer:
Det kan være pluggene.
Min brors Opel Corsa var akkurat likedan.

E nok ikke så mye problemer med plugger på en diesel
Er ikke plugger der.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 13:41   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Sett ut i fra alder på bil virker sensorer som det første som bør undersøkes ja.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 14:55   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Starteren konkluderte merkeverkstedet med. 7500,-

Sensorteorien trodde de ikke på. Litt usikker på hva jeg skal gjøre gitt. Vi er jo utrolig avhengige av den bilen da. Og nå står den jo der på verkstedet. Har veldig god erfaring med de fra før av, så det er ikke sånn at jeg føler de lurer oss.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 15:58   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Hvordan høres den ut når du starter? Drar den rundt som normalt eller går den sånn tregt og leit eller sier det bare et tomt klikk også skjer det ikke mer?

  Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:48   #14
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvordan høres den ut når du starter? Drar den rundt som normalt eller går den sånn tregt og leit eller sier det bare et tomt klikk også skjer det ikke mer?

Den går sånn tregt og leit, men starter ikke. Akkurat som om man har dårlig batteri.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:00   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Den går sånn tregt og leit, men starter ikke. Akkurat som om man har dårlig batteri.

Min var helt død, så da er det ihvertfall ikke det samme som jeg hadde.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:13   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Den går sånn tregt og leit, men starter ikke. Akkurat som om man har dårlig batteri.

Aha - da er det ikke sensoren. Da går starteren normalt ja.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 21:25   #17
Hestekadaver
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 1
Hestekadaver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilen starter ikke når den er varm!

Hei! prøver meg med et inlegg i denne tråden da mitt problem virker å være av samme art.

Min 2001 Polo sliter med å starte når den er varm og jeg må ofte bare vente 5-10 min før jeg får starta den etter at jeg f.eks har stoppet på bensinstasjon eller lignende korte stopp. Den tenner helt fint, men så bare faller turtallet og så dør den.

har hatt problemer med koblinger under rattet før som gjorde at elektrisk slutta å fungere frem til jeg fant ut at problemet var dårlige koblinger og fikk ordna det.

takk

Hestekadaver er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no