Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Låser du døra når du er hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-10, 22:34   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Låser du døra når du er hjemme?

Det lurer jeg litt på.

Det har jo vært om en del innbrudd og slike ting i media nå, og jeg hører politi (og andre fagfolk?) sier at vi i Norge er naive. Vi lar både vindu, ytterdører og verandadører stå åpent. De aller fleste låser vel når de drar bort, men mange er visst ikke særlig flinke å sjekk vindu og verandradører.

Jeg bor jo i ei lita bygd med knappe 500 innbyggere. Her er det litt sånn sløvhet ift det å låse både hus og biler egentlig. Men samtidig er det jo ganske teit å føle seg trygg bare man bor i ei bygd.

Nå når jeg er hjemme alene med barna låser jeg ytterdøra også, men det gjør vi sjelden når begge er hjemme. Men jeg orker ikke følelsen av at noen kan komme seg inn uten at jeg merker det.

Ellers er vi ganske påpasselig både med bil, vindu og verandadør synes jeg.

Hvordan er FP-rutinene her?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:35   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Låser du døra når du er hjemme?

Nei, det gjør jeg aldri. Ikke alltid når jeg går hjemmefra heller.

Gammel 20-01-10, 22:36   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, det gjør jeg alltid.

Gammel 20-01-10, 22:37   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror forøvrig evt tyver ville blitt skuffet i mitt hus.
Jeg har lite av verdi, eneste jeg ville ha blitt lei meg for er nok gamle ting som jeg har arvet (skuvseng, skap etc). Men ellers er det lite dyrbar kunst og lite sølv gitt.

Men jeg er mer bekymret for uønskede gjester når jeg er hjemme alene, enn når vi alle er ute av huset liksom.

Gammel 20-01-10, 22:37   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om det er bare meg og barn, så låser jeg. Men ikke om Mannen er hjemme.

Gammel 20-01-10, 22:38   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det når det er litt kaldt, for den ene katten vår åpner ytterdøren selv.

Gammel 20-01-10, 22:39   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. :liker å ha kontroll på barna:

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:39   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

egentlig ikke når jeg er hjemme. men nå har jeg nettopp begynt, da småen har oppdaget hvordan man åpner ytterdøren og plutselig sto i sokkene ute her..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:39   #9
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bilen står alltid åpen på vinterstid,hvis den låses så står jeg der uten.
Huset er låst når ingen er hjemme.
Jeg låser tidlig på kvelden om det bare er meg og knerten som er hjemme.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:39   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Som regel. Vi bor i Oslo, i rekkehus. På ettermiddagen når vi er hjemme, er det nok ikke alltid vi gjør det.

En dag i sommer, da det var innmari varmt, lagde jeg gjennomtrekk på morgenen. Da vi skulle gå hjemmefra til jobb/skole/barnehage, glemte jeg verandadøren. Den stor vid åpen, jeg hadde til og med satt en stol i døra så den ikke skulle blåse igjen. Slik stod det i 8 timer
Heldigvis gikk det bra.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:40   #11
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi låser om natta, stort sett iallfall. Og jeg låser som regel når jeg skal ut, verandadøra står ofte ulåst da.
Vi bor på en plass med mye innbrudd, så vi burde nok vært litt mer forsiktige.

Gammel 20-01-10, 22:40   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja. :liker å ha kontroll på barna:

Klarer de ikke låse opp?
Hannah låser fint opp døra selv.

Gammel 20-01-10, 22:40   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, låser alltid, selv om vi bor i leilighet. Det sitter liksom i fingrene etter å ha vokst opp i hus, i Oslo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:41   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Vi låser om natta, stort sett iallfall. Og jeg låser som regel når jeg skal ut, verandadøra står ofte ulåst da.
Vi bor på en plass med mye innbrudd, så vi burde nok vært litt mer forsiktige.

Natta er vel en selvfølge?!

Gammel 20-01-10, 22:41   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Klarer de ikke låse opp?
Hannah låser fint opp døra selv.

Nei, den er sinnsykt treg. Eller E har begynt å få det til nå siste halve året da.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:42   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi låser. Om sommeren låser vi også med sikkerhetslåsen om natta.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:42   #17
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei, låser kun når me legg oss, hvis me hugsar det...
Ikkje alltid eg hugsar å låse når eg er ein snartur ute heller. Burde bli flinkare. Bilen er som regel ikkje låst men nøklane står hvertfall ikkje i.

Gammel 20-01-10, 22:42   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg gjør det oftere nå enn før - på kvelden. På dagen låser jeg aldri, og syns det er helt pussig med naboen min som ikke bare låser døren alltid, men som også har sluttet å åpne døren når det ringer på - hun går opp på badet og åpner vinduet der i stedet. (Det kan jo hende at ikke alle tror på at den imaginære hunden bor der selv om skiltet ved døren forteller at man skal vokte seg for den. )

Huff, jeg håper at jeg ikke blir så engstelig med årene altså, selv om jeg altså det siste året har begynt å låse døren på kvelden, sånn etter ti ca. På natten derimot er jeg livredd for å glemme å låse døren, etter at flere her i området har våknet av en narkoman som står i soverommet og roter i nattbordet. De hadde glemt å låse.

Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:42   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja etter at en venninne ble ranet mens hun og familien spiste middag så låser jeg.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 22:42   #20
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg låser alltid døra hjer hjemme ja.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.