Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fylte horn med philadelphia

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-10, 11:56   #1
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Fylte horn med philadelphia

I går var vi på besøk hos noen venner og fikk servert noen helt avsindig gode fyllte horn. Jeg er egentlig ikke spesiellt begeistret for "pizzahorn" uvisst av hvilken årsak, men disse hornene fyllt med philadelphiaost og skinke traff meg midt i hjertet! Dette blir en favoritt her i huset iallefall, både gubben, jeg og ungene forsynte oss grovt av fatene....
Måtte selvfølgelig be om oppskriften, og deler den derfor her med dere. Oppskriften er dobbel porsjon, og gir 16-20 STORE horn, men vertinnen i går hadde laget de veldig små og det likte jeg kjempegodt! Hun hadde ca 4 plater fyllt med små horn, og da vi gikk tror jeg det kun
lå igjen 4-5stk....

Fyllte horn m\Philadelphia
100gr smør
ca 1.2kg hvetemel (spar igjen mel til utkjevling)
2ts salt
1ts sukker
70gr gjær
4dl lunkent vann

Alt det tørre samles først. Det våte helles i til slutt. La heve på lunt sted ca 1time.

Ost\Skinkeblanding:
2 bokser Philadelphia naturell
1 boks Philadelphia m.gressløk
1 pk kokt påleggskinke (first price er en fin mengde). Skjæres i små biter.

Kjevle ut deigen og del opp i "pizzastykker". Legg i 1ss fyll hvis du lager små horn, 2ss hvis større horn. Rull sammen.
Stek ca 15min på 225c til de er gyllenbrune.

Enjoy!!!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.