Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 10:35   #1
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Hva synest du er finest? Vi har en liten diskusjon her hjemme og hvilke gardiner og andre tekstiler som vi skal ha.







Bilden med "hvite" er helt retferdige, mye den samme pynten og slik her som på det "brune".



__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:36   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Brune på vinteren og hvite på sommeren!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:36   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Jeg synes det blir for lite kontrast med alt det hvite, men nå er jo jeg også veldig glad i farger da. Synes det var stiligere med brunt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:37   #4
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Jeg ville helt klart valgt hvite gardiner. Lekkert og delikat og deilig lyst nå som våren står for døra snart.
Det ble en helt annen stue med de hvite gardinene, jeg synes mørke gardiner gjør det så tungt og litt dystert.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:38   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Jeg synes de brune ga mer varme og glød til rommet, så ville hatt det nå på vinteren, og vurdert hvitt til sommeren når det blir grønt ute.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:40   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Ja takk begge deler selv om jeg absolutt likte de hvite best.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:41   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Forøvrig et svært flott og gjennomført hjem

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:49   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Jeg likte de hvite best. Nydelig hjem du har.
Hvor har du kjpt den stålampen på siste bildet? Den var fin.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:51   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Jeg syns det ble varmere med brune tekstiler, så jeg ville gått for go/jentas ide om brunt på senhøst og om vinteren og hvitt på våren og om sommeren.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:53   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Generelt liker jeg hvite best, men jeg synes hvite gardiner ble for lett og luftig mot de ganske tunge møblene dere har.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:55   #11
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Vi har pleid og hatt hvite om vår/sommer og brune om høst/vinder her hjemme. Men nå har de hvite hengt også nå om vinteren. Men nå når det har vært så hvit ute har det virket litt for hvit og kaldt, så vi har diskutert om vi skal ta frem det brune for og få det litt lunere. Men vi liker jo det lyst.

Og jeg er usikker på om jeg orker og pakke ned de hvite tekstilen for og ta opp de brune tekstilene, for så og finne ut at vi likte det hvite bedre.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:56   #12
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg likte de hvite best. Nydelig hjem du har.
Hvor har du kjpt den stålampen på siste bildet? Den var fin.

Stålampen er kjøpt på Ellos.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:57   #13
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.551
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Nå mot våren (jada - det er lov å håpe ) ville jeg hatt hvite gardiner, men heller brukt mer farge på interiøret. Dus rosa/lilla/grønne puter og lys osv.

Fint hjem dere har.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:58   #14
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Generelt liker jeg hvite best, men jeg synes hvite gardiner ble for lett og luftig mot de ganske tunge møblene dere har.

Den fungere engentlig ganske så bra selv om møblen er mørke. Vi liker kontrasten mellom det mørke og det lyse.

Men som jeg har sagt så virker det litt kalt nå når det er vinterhvit utenfor med mye snø.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:03   #15
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Jeg synes det var finest med kontrastene. De brune sofaputene var veldig fine sammen med det hvite, og de mørke gardinene rammer inn vinduene og står fint til putene. Men det er heller ikke noe i veien for å velge en annen farge på gardinene. F.eks. mørkeblått eller lilla, som vil stå fint både til det hvite og det brune.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:50   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg synes de brune ga mer varme og glød til rommet, så ville hatt det nå på vinteren, og vurdert hvitt til sommeren når det blir grønt ute.

Der er jeg også. Stilig hjem du har!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 13:02   #17
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Enig med andre her. Brunt på vinteren og hvitt på sommeren.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 13:13   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Generelt liker jeg hvite best, men jeg synes hvite gardiner ble for lett og luftig mot de ganske tunge møblene dere har.

Det synes jeg også.
Hva med brune, litt mørke vinter og høst og lyse, men ikke hel-hvite på sommeren. Lys beige eller off-white tror jeg hadde passet bedre inn enn de helt hvite.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:04   #19
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det synes jeg også.
Hva med brune, litt mørke vinter og høst og lyse, men ikke hel-hvite på sommeren. Lys beige eller off-white tror jeg hadde passet bedre inn enn de helt hvite.

Vi har hatt lys beige før og det var ikke så fint. Synest det ble litt for mange farger da. Det er ikke så hart med de hvite gardiene som bilden tilsier.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:05   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite eller brune tekstiler hjemme hos oss?

OMG. Jeg leste -om og om igjen: Hvite eller brune testikler hjemme hos oss?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no