|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Dere alternative, et spørsmålHvordan mener dere at man kan skille mellom faktiske vrangforestillinger, det at man ser og hører ting som ikke eksisterer, har noensinne eksistert eller andre årsaker, og at en person har "evner"?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålOj dette var et godt spørsmål |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålEr det så mange som har vrangforestillinger og hører/ser mye rart som feks ikke går på medisiner og slike ting da?
![]() |
#4 |
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmål
Tror ikke man kan være 100% sikker på alt man ser og hører. Men man må kunne skille ut ting med sunn fornuft og ikke gjøre alt så vanskelig med å analysere det i hjel. Når du "ser" ting føler ting og det viser seg og være rett så vet du at du ikke har fantasert. Og når flere opplever det samme og ser det samme samtidig da er det ikke vrangforestillinger. At jeg har "evner" det kan jo diskuteres men jeg har opplevd mye som gjør at jeg vet en ting er sikkert, gal er jeg ikke.Er ganske fornuftig dame med bein i nesa og er følsom og åpen for ting men er kritisk til en del også.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 27-01-10 kl 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
Ja det er nok en del. Mange liker vrangforestillingene sine og lever godt med de (syns de selv).
![]() |
#6 |
Pauset
|
Ja det er faktisk det. Man kan oppleve mye rart om man har feks en forstyrrelse i hjernen. Men klart, når man vet at det ikke stemmer/er virkelig, så kanskje det ikke kan kalles vrangforestillinger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålJeg tror ikke hverken på Gud, Allah, julenissen eller avdøde bestemødre.
![]() |
#8 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålNår flere ser det samme så er det vel kanskje større sannsynlighet for at det stemmer.. eller hvis man faktisk drømmer om noe eller ser for seg noe, som faktisk skjer seinere den uken.. eller hvis man ser et bilde av en savnet person og får bilder i hodet av ting og steder og sienere når personen blir funnet ser du på nyhetene at bildene rundt området er nøyaktig slik man fikk bilder i hodet av.. Da begynner det vel å bli litt spooky..
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
Det er jo en vanlig greie for de som er psyke å tro at det er normalt det de opplever, eller hva? Så hva er det som skiller for eksempel deg og en som er psykisk syk, men uten å være veldig syk? Hvordan kan du vite at din kontakt med whatever er en sannhet, mens en annen burde medisineres?
![]() |
#10 |
Twinsouls
Mennesker rundt meg og som kjenner meg vil nok si jeg er normal. Jeg skiller meg ikke ut på noen måte og vil nok si at folk hadde nok reagert om jeg hadde vært psykisk syk.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
Men det bør vel gi utslag på andre områder og?
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
Hvorfor det? Jeg kjente en gang en kvinne som var helt normal utad. Mann, barn og det hele, normale samtaler, normalt liv. I en bisetning for legen sin nevnte hun noe om stemmer. Og hun hadde "radio" i hodet sitt. Hvorfor er hun annerledes enn deg? Hvorfor er ting du eventuelt "ser" annerledes enn "radioen" i hodet hennes?
![]() |
#13 |
Twinsouls
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålJeg kan jo ikke vite det men går utifra at jeg er ganske vanlig og ok.
Siw mamma til en i himmelen og tre på jord "The way you make mee feel" Sist redigert av Siw : 27-01-10 kl 21:00. Årsak: Slettet/Endret svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålDu ser ikke ut til å ville forstå hva jeg sier, så jeg takker for din deltagelse her i denne tråden. Carry on.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålDet er vel litt sånn at ingen kan helt vite om man er syk eller frisk. Men om man har vrangforsetillinger uten at det påvirker livet negativt eller de rundt seg, så medisineres det vel heller ikke?
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålNei, jeg vet jo ikke. Men de alternative er temmelig bastante på at de er 100 % friske. Jeg spør bare hvordan de kan vite det.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
Næsj. Du lurer ikke på det. Du er ute etter å sette fast folk som tror noe annet enn deg.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke de kan vite det. Mange tenker vel heller at de foretrekker å være "alternativ" fremfor psykisk syk. Og noen er sikkert også alternative, men slett ikke alle som påstår de er det.
![]() |
#20 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere alternative, et spørsmålVet du, Sitron, jeg synes det er et veldig interessant og relevant spørsmål du stiller!
![]() |
![]() |
|
|