Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Har du en oppskrift på (naturlig) glutenfrie kanelboller?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 13:34   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du en oppskrift på (naturlig) glutenfrie kanelboller?

Er det noen som har forsøkt å lage gluten- (og melke)frie kanelboller med suksess?

Admini har sendt sine vakreste blikk, og spurt på de skjønneste måter om jeg ikke kan lage kanelboller til ham i tre dager, og nå klarer jeg ikke la være å oppfylle ønsket hans. Men jeg vil jo gjerne at de skal bli gode, og det finnes så masse rare oppskrifter der ute som jeg føler meg litt skeptisk til at kan funke.

Gammel 29-01-10, 23:58   #2
Loppa
Nybegynner

Loppa sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Loppa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du en oppskrift på (naturlig) glutenfrie kanelboller?

Kan bruke glutenfri bakemix isteden for mel og bytte ut vanlig melk med rismelk f.eks.
Tror du kan følge valig oppskrift

Loppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:27   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Loppa, her.

Kan bruke glutenfri bakemix isteden for mel og bytte ut vanlig melk med rismelk f.eks.
Tror du kan følge valig oppskrift

Jeg gjorde det da jeg bakte lussekatter, men jeg stekte de i form(rund kakeform fordi jeg ikke fant noe annet),fordi feigen var veldig klinete. Store muffinsformer kan være lurt, kanskje.

Gammel 30-01-10, 00:31   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Moder'n lager en kjempegod glutenfri hvetekringle, det går sikkert fint å bytte ut melk med rismelk. Du kan få oppskrift i morgen ettermiddag, hvis det er interessant.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:08   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt få oppskrifter. Jeg bakte i går, og det ble noe forferdelig kliss altså. Jeg følte meg superflink som klarte å kjevle klisset utover på plastfolie og smøre innsiden og rulle sammen og trekke av plastfolien ... Men, så når jeg skulle skjære bollene, så klisset det seg bare sammen og falt fra hverandre. Så da klæsjet jeg klisset i muffinsformer, og så tok jeg andre halvdel av deigen og smokket sammen til en kringle istedet. Skal jeg noen gang gjøre dette igjen, så blir det kringle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.