Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

To barn deler rom - hvilken sengeløsning har dere valgt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 11:40   #1
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

To barn deler rom - hvilken sengeløsning har dere valgt?

Det er bare å innse: Ungene må dele rom så lenge vi bor her vi bor.

Enn så lenge er Amisønnen installert i sprinkelseng og Amidatteren i vanlig enkeltseng, men det blir ikke så mye dansegulv igjen på det litt for lille rommet. Det blir nok slik en stund til, framover. Men på sikt tror jeg vi må finne en Lur Løsning.

Tips? (Bildeillustrasjoner er toppers.)

Dere som har køysenger, hvor store var ungene da de fikk det?

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:47   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To barn deler rom - hvilken sengeløsning har dere valgt?

Jeg synes Susse sitt gutterom ble veldig bra. De bygget senger etterhverandre inn i et skråtak? Har sett blilder her inne.

Vi (og da mener jeg, jeg ... ) vurderer denne til barna på hytta:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:48   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har køyeseng fra Ikea. Rommet er lite, så andre løsninger er nesten utelukket.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:50   #4
Left
Passiv

Standard

Nå har guttene hvert sitt rom, men da vi bodde i Molde på liten studenthybelleilighet, så delte guttene rom, og det gikk helt fint.
Lillebror var ikke mer enn vel året da han begynte å sove i underkøya.
Det fungerte helt fint, for hadde høy selvlaget sengehest.

Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:50   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Køyeseng fra IKEA her også. Minsten var vel rundt to år da han flyttet ut fra vårt rom, og elddstemann sitt rom ble gutterom.

Gammel 30-01-10, 11:52   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har køyeseng fra IKEA. Ikks å fin egentlig, men den funker. Ingenting er fint på rommet, det har alt for liten plass. De har delt rom siden minsten var rett over året tror jeg. Da hadde vi sprinkelsenga nederst, vi tok ut bunnen av senga. Han fikk vanlig seng når han var nesten 2 år.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:54   #7
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi brukte først loftseng med sprinkelseng under (fram til minstmor var ca 2). Så brukte vi vanlig køyeseng, med ekstra sengehest (til underkøya). Fungerte veldig bra. Vi shopper barnesenger på Finn, så vi egentlig bare "bytter" etterhvert som behovet forandrer seg.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:56   #8
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har valgt familiekøye til mine barn. Der det er enkelseng øverst og dobbel nede. Da har barna mulighet til å sove 3 stk på samme rom, om det er ønskelig. Og de har også mulighet til å ha overnattingsgjest om de vil det.

Jeg har ikke plass til kun enkelt senger. Det ville blitt for trangt.

De to minste jentene deler også rom, men de har hver sin seng, siden jenta mi med CP har elektrisk seng fra hjelpemiddelsentralen av praktiske årsaker.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:58   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vi har køyeseng fra Bohus til gutta på 7 & 10 år. De deler et stort rom, og det vil de fortsette med. Har forsøkt å gi dem hvert sitt rom, men de vil være sammen.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:58   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hatt køyeseng til de eldste tidligere. Mener eldste fikk sove øverst da hun var 6.

De minste har foreløpig hver sin juniorseng på samme rom. Vi vurderer to køyesenger der etterhvert, med bord og stoler under den ene og skrivebord under den andre -dvs at begge ligger høyt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:00   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg har valgt familiekøye til mine barn. Der det er enkelseng øverst og dobbel nede. Da har barna mulighet til å sove 3 stk på samme rom, om det er ønskelig. Og de har også mulighet til å ha overnattingsgjest om de vil det.

Jeg har ikke plass til kun enkelt senger. Det ville blitt for trangt.

De to minste jentene deler også rom, men de har hver sin seng, siden jenta mi med CP har elektrisk seng fra hjelpemiddelsentralen av praktiske årsaker.

Om rommet er lite synes jeg familiekøyer tar for stor plass. Det er derfor vi vil velge den varianten fra Møbelringen som jeg vil vise bilde av. Den har nemlig en uttrekkbar 3. seng.

Gammel 30-01-10, 12:02   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Vi brukte først loftseng med sprinkelseng under (fram til minstmor var ca 2). Så brukte vi vanlig køyeseng, med ekstra sengehest (til underkøya). Fungerte veldig bra. Vi shopper barnesenger på Finn, så vi egentlig bare "bytter" etterhvert som behovet forandrer seg.

Loftseng med sprinkelseng var jo lurt for babyen.

Gammel 30-01-10, 12:03   #13
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har køyseng, men gutta vil ikke ligge i den. Så her skal køysenga byttes ut i en sovesofa. De er begge veldig avhengi av nærhet, å nå ligger begge inne hos meg. Jeg håper at når de får en seng hvor de skal sove sammen nå tilsist vil sove inne på sitt eget rom så mor kan sove i sin seng alene igjen.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:04   #14
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Om rommet er lite synes jeg familiekøyer tar for stor plass. Det er derfor vi vil velge den varianten fra Møbelringen som jeg vil vise bilde av. Den har nemlig en uttrekkbar 3. seng.

Den sengen såg veldig fin ut!

Nå er mine barn av forskjellig kjønn, så jeg er spent på hvor lenge denne romdelingen vil fungere. Vi ender nok med å bygge ut, tenker jeg.

Gammel 30-01-10, 12:23   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Våre to yngste deler rom. Vi har to juniorsenger stående langs en vegg, slik at barna ligger hode mot hode.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 12:53   #16
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Køyeseng.

Gammel 30-01-10, 12:58   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Familiekøye. De sover nede sammen.. De deler rom på over 20 kvm.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:04   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Køyeseng er stas. Doffen var, hm, vet du, det husker jeg virkelig ikke. Men han kan jo ikke ha vært supergammel?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:06   #19
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har to små på snart 2 og 3 år og de har hver sin stokke seng. Vi har en bokhylle ut i rommet som romavdeler. Rommet er ca 11 kvm, og det er ikke mye danseplass nei...

Gammel 30-01-10, 13:06   #20
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Køyeseng er stas. Doffen var, hm, vet du, det husker jeg virkelig ikke. Men han kan jo ikke ha vært supergammel?

Var ikke Doffen ca 3, tro? Det funker jo innmari bra for dine to, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.