Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

The DaVinci method

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 14:15   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The DaVinci method

Har noen av dere lest denne? Jeg har fått den anbefalt av en venn, men jeg lurer på om boka faktisk er bra? Den virker så komersiell at jeg blir skeptisk.

Trekker ut litt fra websiden http://www.davincimethod.com/
http://www.davincimethod.com/adult-add-adhd.html:

"In The DaVinci Method you will learn:

  • How to set your mind free and discover your true calling.
  • The Habits of Rebel Billionaires – Learn the habits the rebel billionaires use to make their DaVinci temperament work for them – not against them. (These habits are not well known because they don't work for average people – only those with the DaVinci temperament have the energetic capacity necessary for these habits to work.)
  • Why the DaVinci temperament can make you afraid to succeed and how to eliminate that fear.
  • The difference between your DaVinci type brainwave predisposition and other people's. Once you know how to use this information you'll be able to tap a level of genius very few people have access to.
  • How substances affect your mind differently than other people. What foods and substances will help people with DaVinci type personalities and what foods and substances will stifle your brilliance. Hint: Stimulants like caffeine can make you ineffective – we'll tell you how and why.
  • The 2 ways to handle your impulses – one way will make you crazy – the other way will make you brilliant.
  • Why you procrastinate – how to understand it and how to make it work for you.
  • From Repressed to Prolific Genius: How to release your DaVinci mind to think the way Leonardo Da Vinci's did – prolifically, without boundaries – in brilliance.
  • Your unique DaVinci power of hyper-focus – a superhuman ability you were born with, how to harness this amazing strength to crush any challenge.
  • Why the DaVinci temperament often leads to compulsive behavior & addiction – how to avoid this and how to heal it.
  • The mysterious “sixth sense” that comes with the DaVinci temperament and how to tap into it."


Jeg syntes det virker interssant, men lurer likevel på om den er verdt å lese?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:37   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The DaVinci method

Tar dette som et hint. *står over*

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:57   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The DaVinci method

Jeg har aldri hørt om den. Jeg tenker at slike bøker ikke er det hokuspokuset de påstår at de er, men de sikkert kan hjelpe til med metoder for konsentrasjon, hindre negativ tankegang og fokus. Og det er jo kjekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 13:58   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The DaVinci method

Jeg tenker at de gambler med at mange tror de egentlig kjøper "DaVinci-koden" i stedet for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 14:22   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The DaVinci method

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tenker at de gambler med at mange tror de egentlig kjøper "DaVinci-koden" i stedet for.

Det tenkte jeg også. Men jeg gidder uansett ikke lese DaVinci-koden. Den kan jeg jo se på film.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no