Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan vi kaste mindre mat??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 20:28   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Kan vi kaste mindre mat??

Her skrives det mye om mat - selv om vi ikke har en fast bloggskribent, så er det ingen tvil om at tips vi fanger opp her inne blir tatt i mot og adoptert av mange lesere på forumet. Vil tro at mange har lært mye om matlaging fra bunnen ved å lese her inne.

På bloggen ordentligmat.no settes det nå i gang en slags kampanje gjennom hele 2010 med et nytt tema hver måned -den røde tråden blir Matvalg 2010 'kan vi endre verden?' Mange bloggskribenter er med og gjør sin egen vinkling. Tema for januar er hvordan vi kan kaste mindre mat.

Jeg synes det er spennende, tilsammen når disse bloggene ut til veldig mange lesere. Kanskje hvis alle gjør små endringer så blir det effekt ut av det samlet sett. Og dette temaet vil også gjøre godt for husholdningsbudsjettet til de fleste.

Så - her er det fritt fram for å komme med sitt beste tips - for hvordan man unngår å kaste så mye mat. Hjemme hos oss har vi en laaaaang vei å gå, men jeg føler meg motivert til å gjøre noe med det. Litt absurd å tenke på at en kylling har blitt oppdrettet bare for så å havne i den grønne matplastposen. (selv om det heldigvis er et fremskritt at den blir tatt vare på da)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.