|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tøff
|
![]() Lammestek i skiver (med ben) i leirgryte. :hyl:Ja, det er mitt problem i dag. Jeg fikk en leirgryte til jul og den må jo brukes. Jeg har fire nokså tykke skiver (de er på 300g hver) lammestek med ben og aner ikke hvor varmt de skal ha det i ovnen og ikke vet jeg sånn ca hvor lenge de må stå heller.
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lammestek i skiver (med ben) i leirgryte. :hyl:Jeg hadde lagt de i gryta sammen med løk og gulrøtter og evnt. rosenkål, hatt vann over så det dekket, etpar buljongterninger og en boks creme fraice eller rømme. La de stå minst to timer, slik at kjøttet blir så mørt at det slipper bena, og server med kokte poteter |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Lammestek i skiver (med ben) i leirgryte. :hyl:ca. 200 grader |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Lammestek i skiver (med ben) i leirgryte. :hyl:Tingen med leirgryte er at man trenger ikke væske i den når man steker. Man legger gryte og lokk i vann i bortimot et kvarters tid, og så legger man kjøtt og grønnsaker oppi, setter på lokket og inn i kald ovn - og 160-180 grader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Lammestek i skiver (med ben) i leirgryte. :hyl:Ikke vann over så det dekker nei, men jeg liker å ha en liten skvett med vann, og smør og litt grønnsaker, i bunnen, rett og slett fordi det blir veldig god kraft å lage saus av.
![]() |
#6 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Lammestek i skiver (med ben) i leirgryte. :hyl:ja-så ikke at det var leirgryte du skulle bruke |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|