Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Tourantrøbbel og reklamasjon

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-10, 07:49   #1
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Tourantrøbbel og reklamasjon

Jeg vet at det er et par personer her inne med ekstrem bilpeiling, så jeg prøver meg her:

Da vi hadde bilen på service på sensommeren ble det avdekket en del feil som kommer til å koste skjorta å fikse på. Det er bla. noe galt med dynamoen(det er ikke frigang og den går hele tiden) og svinghjulet har slark. Dieselvarmeren har ikke fungert siden vi fikk den, og etter mye mas fra meg, så tok forhandleren regningen på 12000kr da en autorisert forhandler fikset feilen. Og vindusviskeren bak virker ikke lenger, og førersetet kan ikke justeres.

Dagen etter bilen var på merkeverksted begynner en haug med varsellamper å lyse i dashbord-displayet: ABS; skrenslampen, og et utropstegn. Jeg fikk kjørt, og stoppet på nærmeste parkeringsplass for å ringe mannen.
Jeg prøver å stoppe bilen, drar ut nøkkelen, og bilen stopper ikke - til tross for at jeg sitter med nøkkelen i hånda!!
Til slutt (etter tre-fire minuter) stopper den, og den starter igjen når jeg prøver å starte den. Da er alle varsellampene i dashbord-displayet slukket.

På lørdag skulle jeg kjøre poden til en kompis, men får ikke startet bilen. Det er strøm (alle lampene i dashbordet lyser), men bilen er død og det er null respons på tenning. Jeg prøvde sikkert 10-15 ganger å vri nøkkelen rundt. Jeg går ut av bilen, går inn og er superirritert på røkla som jeg ga 240000kr for for bare halvannet år siden.

Så prøver mannen min, og den startet etterhvert. Da ser vi vårt snitt til å kjøre bilen på verkstedet som fikset dieselvarmeren.

Nå vil jeg kvitte meg med hele dritten for å kjøpe en bil jeg kan stole på (det må jo bli Ford som jeg er storfornøyd med fra tidligere), og har snakket med en bilforhandler som er interessert i å bytte inn bilen min når den er reparert for overnevnte feil. Bilselgeren her mener de fleste av feilene kan gå under reklamasjonsretten.

Bilen er en 2005 -modell og har gått 84000km.

Nå står bilen min hos merkeverkstedet, og har fått utført diagnose. Etterpå skal jeg kjøre den til bilforhandleren jeg kjøpte den av for å prøve å få ham til å fikse feilene. Men jeg vet ikke hva jeg har å "slå i bordet med".
Så spørsmålet blir da: Høres dette ut som om det kan være en reklamasjonssak? Da tenker jeg i hovedsak på dynamo og svinghjulslark (som jeg forøvrig har hørt rykter om at kan være en produksjonsfeil fra Volkswagon).

Sist redigert av Fruktflua : 09-02-10 kl 09:17.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.