Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 08:21   #1
Silver
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Denne gruppen oppdaget jeg på facebook i går.

"vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå !"
Jeg siterer hva som står som grunnlagsgrunn:
"Har stor respekt for de i risikogrupper som følte seg presset, og sender varme tanker til de som har noen som døde. MEN, myndighetene behøver ikke skremme folket. ... ufint spør ru meg"

Jeg ble så innmari provosert!!! er det mulig å lage noe så ........!??
Ærligtalt, hva er vitsen? vet at det sikkert formange ikke er så gjennomtenkt, men altså.....

Og ja, jeg har også bekjente som har meldt seg inn, og tenker " er det mulig!!!"

Sist redigert av Silver : 11-02-10 kl 08:42.
Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:23   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi som IKKE tok vaksinen mot svineinfluensa, og lever ennå!" (Facebook)

Jeg så den jeg også, og fikk helt flass da jeg så at noen venner hadde meldt seg inn der. Enda verre var det da ei venninne meldte seg på denne gruppa.

Gammel 11-02-10, 08:26   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den så jeg også, men kort tid etter så jeg en motgruppe. Husker ikke navnet med noe som dette " Grunnen til at dere ikke er syk eer fordi vi vaksinerte oss".

Gammel 11-02-10, 08:29   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli provosert av noe sånt. Svineinfluensahysteriet tok jo helt av en periode i høst, så det må vel være lov å spøke litt med det i ettertid?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:29   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det nå vært spøk.

Gammel 11-02-10, 08:30   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli provosert av noe sånt. Svineinfluensahysteriet tok jo helt av en periode i høst, så det må vel være lov å spøke litt med det i ettertid?

Hysteri? Hvor dum er det mulig å bli? Er de som døde, og de som vi beskytter ved å la oss vaksinere, hysteriske også?

Gammel 11-02-10, 08:37   #7
Silver
Aktiv

Standard

hysteri?

og nei, synes ikke det er så mye å spøke med!

Og Iset: enda en utrolig sjokkerende gruppe!
Jeg håper inderlig at folk tenker litt over hva dem melder seg inn i på fb. Men tydligvis så er det mange som bare er med, uten å tenke over hva dem egentlig støtter!

Gammel 11-02-10, 08:38   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg kan godt fjerne linken? Men tviler på at noen her inne melder seg inn. Jeg kom over en annen barneverns-gruppe der de henviste til flere youtube-videoer av mødre som hylte om barna som hadde blitt fratatt av barnevernet. Det er så hårreisende og lite seriøst at jeg har ikke ord.

Gammel 11-02-10, 08:38   #9
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

og så "ennå", da.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:38   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste at noen ville komme med "noen døde, jo!" argumentet. So? Folk dør av mange forskjellige ting, tenk på hvor mange som dør av sult bare mens jeg skriver dette. Ingen blir hysteriske med tanke på det, dessverre. Jeg vil kalle det som skjedde i høst et hysteri, ja. Det er ikke det samme som å si at alle som vaksinerte seg var hysteriske eller dumme. (Jeg vaksinerte meg jo selv, så det skulle tatt seg ut...) Poenget med innlegget mitt var egentlig bare å si at jeg ikke skjønner at HI kan bli provosert av en slik gruppe på FB. Jeg blir provosert av mange grupper der, altså, dette er ikke en av de.

Gammel 11-02-10, 08:40   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min favoritt er de som argumenterer med at svineinfluensaen ikke slo til. Det har selvsagt ikke noe å gjøre med at mange vaksinerte seg.

Gammel 11-02-10, 08:40   #12
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også fikk helt fnatt når jeg så den gruppa, og når mange jeg kjenner meldte seg inn fikk jeg virkelig spader.

Det blir for dumt. Da kunne man starta mange ulike grupper som " Vi som ikke satt sikret bil, men overlevde" " vi som aldri brukte hjelm, men som bare fikk mindre hodeskader" osv.

Gammel 11-02-10, 08:43   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Dere fikk aldri svineinfluensa fordi VI vaksinerte oss

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:43   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knall, Dragen!

Gammel 11-02-10, 08:45   #15
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

La også merke til denne gruppa, mange av mine venner er allerede medlem.

Gammel 11-02-10, 08:47   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Fikk invitasjon til den gruppa, men avslo elegant. Jeg føler ikke på noe vis for å hovere fordi at jeg valgte å ikke vaksinere meg.

Flere av mine venner er med i gruppa, men jeg velger å tro at de fleste er det fordi at de melder seg ukritisk inn i alle grupper de får invitasjon til.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:47   #17
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er mange tåpelige grupper på Facebook.

Jeg har ikke blitt med i mange og noen ganger har jeg også blitt med fordi jeg har gjort en feil, klikket feil, eller ikke lest godt nok om hva det går ut på, hva gruppa handler om.

Jeg synes slike grupper er tåpelige, men klarer ikke bli provosert. Det finnes verre grupper, bl.a. den Iset linker til.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 08:47   #18
Silver
Aktiv

Standard

Jeg visste at noen ville komme med "noen døde, jo!" argumentet. So? Folk dør av mange forskjellige ting, tenk på hvor mange som dør av sult bare mens jeg skriver dette. Ingen blir hysteriske med tanke på det, dessverre. Jeg vil kalle det som skjedde i høst et hysteri, ja. Det er ikke det samme som å si at alle som vaksinerte seg var hysteriske eller dumme. (Jeg vaksinerte meg jo selv, så det skulle tatt seg ut...) Poenget med innlegget mitt var egentlig bare å si at jeg ikke skjønner at HI kan bli provosert av en slik gruppe på FB. Jeg blir provosert av mange grupper der, altså, dette er ikke en av de.

Nei vel? deg om det.... Skjønner heller ikke at du kan "støtte" eller vere "nøytral" til en slik gruppe...

Gammel 11-02-10, 08:49   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg får ikke opp linken til Iset. Jeg blir skuffet/oppgitt/provosert når folk jeg kjenner melder seg inn i grupper som "Norge for nordmenn" "Vi som er skeptiske til klimaforandringer." "Ja, til billigere bensin!", men denne? Not so much..

Gammel 11-02-10, 08:52   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har bare en helt unik evne til å fremstille folk som hysteriske eller ting som uviktige bare fordi du personlig ikke reagerer på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.