|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan vaske bh-er for hånd?ja jeg har kjøpt meg en del fine og DYRE bh er som bare skall vaskes for hånd. KJøpte biotex finvask for bomull ull og silke. Men jeg synes ikke bhene ble noe rene og synes det lukter svakt svette av de ennå. Hva gjør jeg feil? hvordan vasker dere dyrt undertøy? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: hvordan vaske bh er for hånd?Kremt. Stapper dem i maskinen sammen med det andre. Funker det ikke, så funker det ikke. Ting som må håndvaskes, skyr jeg, for det får jeg jo aldri vasket og dermed aldri brukt.
|
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: hvordan vaske bh er for hånd?Eg vaskar det i vaskepose på ullprogram med Milo. Ikkje at eg har spesielt fine bh, altså, men det står at dei skal håndvaskast.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: hvordan vaske bh er for hånd?Jeg også. Bh'ene mine koster aldri mer enn 200 kroner på ebay, så jeg putter dem i vaskepose i maskinen sammen med finvasken.
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvordan vaske bh er for hånd?Hehe kom på en sak: elstemann på 7 vil gå fjerne at vi skal vaske klærne hennes på FINvask.
|
|
|
#8 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan vaske bh-er for hånd?Jeg har bhvaskeøkt med jevne mellomrom, når jeg ser det minker i beholdningen i skuffen og da vasker jeg dem i balje med varmt vann og såpe for ull/silke. Lar de ligge litt i bløt (og rører med ujevne mellomrom) før jeg skyller dem godt. Vasker ofte 2-3 i slengen, alt etter farger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan vaske bh-er for hånd?Putter de i vaskenett og inn i maskinen.
|
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvordan vaske bh-er for hånd?Jeg har "lingerie-program" på vaskemaskina.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan vaske bh-er for hånd?Jeg vasker også i maskin. Håndvask av bh innebærer at de ikke brukes. Maskinvask eller "alltid til vask, aldri ren". Enkelt og greit.
Ikke så lett det, men med ting som MÅ behandles slik, så lar jeg vannet renne av, presser det mellom hendene og sånn, og så legger jeg det på et rent håndkle, ruller sammen og tråkker på... det presser ut en del vann reltativt skånsomt. Dog, lite egnet for bh med spiler da...
|
![]() |
|
|