Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken vaskemaskin anbefaler du?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-10, 18:25   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken vaskemaskin anbefaler du?

Er det noen som har gode tips til meg? Hvilke merker og modeller er bra? Hva bør man tenke på? Vi har ingen bestemte krav, annet enn at det ville være praktisk om et vanlig program ikke varte altfor lenge. At den skal kunne ta store tøymengder, tror jeg ikke er så viktig. Derimot er det viktig at den er driftssikker og ikke gir seg til å spyle vann utover gulvet gjennom vaskemiddelskuffen. Det skal visst være lekkasjesperre på enkelte modeller.

Gammel 11-02-10, 18:27   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin anbefaler du?

Vi har en Miele maskin, mange muligheter både korte og lange program, vi er veldig fornøyd med den.

Gammel 11-02-10, 18:28   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt en av de dyreste modellene til enten AEG eller Miele. De har garantert de egenskapene du er ute etter.

Gammel 11-02-10, 18:28   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte nettopp en miele og er kjempe fornøyde. Finnes expressprogram som tar 35min.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:31   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Både Miele og AEG er bra maskiner. Bruker du 5-6000 så får du mye maskin.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 18:32   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har toppmodellen til Siemens, og den er helt super. Den har egne flekkfjerningsvalg for de enkelte vaskeprogrammene, og det virker faktisk. (Egen innstilling for blodflekker, vinflekker, tomatflekjer, sand og søle osv.) Klærne til ungene er virkelig renere enn de var med den gamle maskinen. Den har eget program for utetøy, som er supert til parkdresser (ikke minst i kombinasjon med søle og sand-flekkvalget), og den har kortprogram på bare 15 min, som er supert til ting som bare skal skylles opp lett. Den tar 8 kg, som er praktisk når hele familiens sengetøy skal vaskes.

Sist redigert av Teofelia : 11-02-10 kl 18:38.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 19:13   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har toppmodellen til Siemens, og den er helt super. Den har egne flekkfjerningsvalg for de enkelte vaskeprogrammene, og det virker faktisk. (Egen innstilling for blodflekker, vinflekker, tomatflekjer, sand og søle osv.) Klærne til ungene er virkelig renere enn de var med den gamle maskinen. Den har eget program for utetøy, som er supert til parkdresser (ikke minst i kombinasjon med søle og sand-flekkvalget), og den har kortprogram på bare 15 min, som er supert til ting som bare skal skylles opp lett. Den tar 8 kg, som er praktisk når hele familiens sengetøy skal vaskes.

Vaskemaskinen vår er det eneste her i huset som ikke er Siemens, og akkurat nå kjenner jeg at jeg skulle ønske Ariston maskinen som har virket trofast i godt over 12 år snart kunne gå føyken.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:00   #8
scilla

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finnes ikke bedre enn Miele - de går og går.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:07   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Oooh, Teos supermaskin hørtes bra ut!

Vi har AEG. Med Lingerie-program! Den har liksom egne programmer for helt spesifikke plagg. Som sportsjakker. Hva de nå mener med det. Og sengedekken-program. Ja, ja. Jeg bruker enten vanlig 60-graders-program, 40 grader med tidsavkorting, 20 min kortvask, lingerie-programmet, ullprogrammet eller silkeprogrammet.

Den er børsteløs. Det var visst et poeng, i følge selgeren. (Det sier de vel alle). Da blir den ikke så fort slitt, og den bråker mindre og er mer stabil. Visstnok.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:09   #10
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Miele!

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:09   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Miele!

Gammel 11-02-10, 21:11   #12
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke noe å lure på. Miele selvfølgelig!

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:15   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Klart det må bli en Miele!!

Er superfornøyd med min. Ikke kjøp den billigste, de har en 'low-end'-modell - den gang jeg kjøpte hadde ikke den den såkalte skånetrommelen.

De skikkelige Mielemaskinene veier 'et tonn' men det er vel det som er med til å gjøre de så stabile og holdbare.

Gammel 11-02-10, 21:16   #14
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil gjerne avbefale LG. Ja, den vasker 7 kg, men den synger en lang tirade hver gang den starter eller fullfører noe.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:36   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg vil gjerne avbefale LG. Ja, den vasker 7 kg, men den synger en lang tirade hver gang den starter eller fullfører noe.

Vi har en litt over 5 år gammel LG, som tar 7 kg tøy. Men den bruker 100 år på å kjøre et vanlig program, klarer ikke å gjøre tøyet rent, setter svarte striper på klærne. Neste gang blir det Miele eller Aeg.

Gammel 11-02-10, 21:39   #16
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Miele.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 22:25   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vaskemaskinen vår er det eneste her i huset som ikke er Siemens, og akkurat nå kjenner jeg at jeg skulle ønske Ariston maskinen som har virket trofast i godt over 12 år snart kunne gå føyken.

Å, pass deg nå, så det ikke går troll i ord! Det var nemlig en Ariston (and on and on) som slo klikk hos oss.

Takk for tips! Vi må bestemme oss i morgen.

Gammel 11-02-10, 22:26   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har toppmodellen til Siemens, og den er helt super.

Vi har også en fra Siemens, jeg aner ikke om det er noen toppmodell, men den var i hvert fall dyr nok med sine ti tusen på tilbud. Jeg husker ikke modellnummeret, for vi bor ikke hjemme akkurat nå, men den er suveren og tar 8 kg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 22:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å, pass deg nå, så det ikke går troll i ord! Det var nemlig en Ariston (and on and on) som slo klikk hos oss.

Vi hadde også Ariston før. Mielekvalitet ifølge selger. Miele my ass. Største drittmaskinen jeg har vært borti.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 22:36   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har også en fra Siemens, jeg aner ikke om det er noen toppmodell, men den var i hvert fall dyr nok med sine ti tusen på tilbud. Jeg husker ikke modellnummeret, for vi bor ikke hjemme akkurat nå, men den er suveren og tar 8 kg.

Kan godt tenkes å være samme modell, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.