|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Drømmer
|
![]() Symaskin til nybegynnerJeg skal ønske meg symaskin til bursdagen min men trenger tips til en grei symaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerHvis du kan bruke 4000 så får du en topp maskin - Janome Easy Jeans. Enkel, mekanisk maskin med høyt labbløft og takler fint tykke lag med f.eks. dongristoff. Skal være verdens mest solgte maskin.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerDen har jeg også. Den koster litt mer enn de aller enkleste maskinene, men den er en god arbidshest, den fungerer, den takler det meste, og er en skikkelig god maskin. Allverdens pyntesømmer er en annen sak, det har den ikke, men sånne ting trenger ikke jeg.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerJeg er fullstendig nybegynner på syfronten - vel jeg har vært nybegynner halvannet års tid nå, men pytt. Jeg har også Janome Easy Jeans som Veronal nevner, og kan ikke få fullrost den. Jeg er kjempefornøyd.
![]() |
#5 |
Etylbarbital
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerÅ, Inagh - den er kjempeenkel - men bruksanvisningen suger. Jeg måtte grave meg ned i mors notater fra brukerkurset før jeg skjønte den (på brukerkurset ble det fremhevet spesielt at bruksanvisningen var elendig på knapphull).
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerÅh, du har gått på brukerkurs du, heldiggrisen.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerJeg skal se om jeg kan ta en video av det på lørdag, altså. Det er virkelig superenkelt!
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerNå er det like før! Jeg har aldri laget video for det skumle internettet før og jaggu var det vanskelig å få en fil som var liten nok, men nå har jeg fått det til og bedriver opplasting til youtube as we speak. Stay tuned.
![]() |
#11 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerHvis det ikke skal brukes så mye penger, så har (i hvertfall har hatt idligere) sy- og garnbutikken på torget hatt brukte symaskiner. Kjøpte vår der for 1500,- og det er en gammel Bernina som er solid, tåler mye og jeg får sydd det jeg trenger med den.
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerJeg har en billig bernette (samme produsent som bernina) Den kostet vel i underkant av 2000. Den funker til helt basic - men sånn generelt er den ubrukelig - bråker og skaper seg.
![]() |
#13 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerJeg har også easy Jeans fra Janome, knall maskin! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerIkke høyt støynivå på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerHm - må sjekke ut dette. Den jeg har bråker og rister og skramler sånn at det er rent ubehagelig å bruke den.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Symaskin til nybegynnerMin mann sa aat skulle jeg kjøpe symaskin kunne jeg jo se på det som en langtidsinvestering, så ble det ikke så dyrt... (også la han til "langtidsinvestering, for det er vel lenge til du kommer til å bruke den)
![]() |
#18 |
Etylbarbital
![]() Sv: Symaskin til nybegynner
Den bråker lite, Bauche. Hvis du går inn i tråden jeg laget til Inagh så hører du hvor mye/lite den bråker!
![]() |
|
|