Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Symaskin til nybegynner

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-10, 12:25   #1
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Symaskin til nybegynner

Jeg skal ønske meg symaskin til bursdagen min men trenger tips til en grei symaskin.
Jeg har vel omtrent 2 ganger før i mitt liv brukt symaskin så jeg trenger en enkel en som skal brukes til små syprosjekter.

Hva anbefales?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 12:34   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symaskin til nybegynner

Hvis du kan bruke 4000 så får du en topp maskin - Janome Easy Jeans. Enkel, mekanisk maskin med høyt labbløft og takler fint tykke lag med f.eks. dongristoff. Skal være verdens mest solgte maskin.

Jeg har denne og den har det jeg trenger. (Hvis du trenger mange pyntesømmer og mer enn en type automatisk knapphull så trenger man noe mer avansert.)

Gammel 12-02-10, 13:09   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Den har jeg også. Den koster litt mer enn de aller enkleste maskinene, men den er en god arbidshest, den fungerer, den takler det meste, og er en skikkelig god maskin. Allverdens pyntesømmer er en annen sak, det har den ikke, men sånne ting trenger ikke jeg.

Jeg syr lite. Min mor har sydd mye, hun brukte min for å sy ut bunaden min til min sæns dåp, og hun er misunnelig. Hennes 30 år gamle singer-maskin har tre sømmer, rett frem, sikksakk og... ehh... en annen sikksakk tor jeg. Så sannemlignet med den har jo min mange. dog, det er ikke sæmutvalget hun er misunnelig på, men det faktum at den sydde dobbelt lag brettet ulltøy med for (altså fire lag tykk ull og fre lag for) som om det var to tynne stoffer...

Gammel 12-02-10, 13:12   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fullstendig nybegynner på syfronten - vel jeg har vært nybegynner halvannet års tid nå, men pytt. Jeg har også Janome Easy Jeans som Veronal nevner, og kan ikke få fullrost den. Jeg er kjempefornøyd.

Greit, den har ikke de mest fancy sømmene og duppedittene, men for en nybegynner er den topp!

(Og så har jeg kjempelyst til å snike meg innpå Veronal en kveld og få deg til å lære meg å sy knapphull - for jeg skjønner virkelig ikke den automatiske greia. )

Gammel 12-02-10, 13:15   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Inagh - den er kjempeenkel - men bruksanvisningen suger. Jeg måtte grave meg ned i mors notater fra brukerkurset før jeg skjønte den (på brukerkurset ble det fremhevet spesielt at bruksanvisningen var elendig på knapphull).

Gammel 12-02-10, 13:18   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, du har gått på brukerkurs du, heldiggrisen.

Jepp, jeg har lest til øyet blir stort og vått i bruksanvisningen, men har gitt opp og syr knapphull på øyemål - noe jeg egentlig er ganske elendig på.

Du kunne ikke lage en teskjeinstruksjon for dummies, kunne du vel?

Gammel 12-02-10, 13:19   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg skal se om jeg kan ta en video av det på lørdag, altså. Det er virkelig superenkelt!

Gammel 12-02-10, 13:20   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Du er vel en knupp om du får til det, Veronal!

Gammel 13-02-10, 22:23   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Nå er det like før! Jeg har aldri laget video for det skumle internettet før og jaggu var det vanskelig å få en fil som var liten nok, men nå har jeg fått det til og bedriver opplasting til youtube as we speak. Stay tuned.

Gammel 13-02-10, 22:32   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for tips, det er levert mannen og skal leveres mine foreldre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 09:32   #11
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Hvis det ikke skal brukes så mye penger, så har (i hvertfall har hatt idligere) sy- og garnbutikken på torget hatt brukte symaskiner. Kjøpte vår der for 1500,- og det er en gammel Bernina som er solid, tåler mye og jeg får sydd det jeg trenger med den.

Gammel 14-02-10, 09:55   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en billig bernette (samme produsent som bernina) Den kostet vel i underkant av 2000. Den funker til helt basic - men sånn generelt er den ubrukelig - bråker og skaper seg.

Gammel 14-02-10, 11:34   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Jeg har også easy Jeans fra Janome, knall maskin!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:36   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er støynivået på maskina? *ønsker seg ny maskin*

Gammel 14-02-10, 11:38   #15
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Ikke høyt støynivå på den.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:44   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Hm - må sjekke ut dette. Den jeg har bråker og rister og skramler sånn at det er rent ubehagelig å bruke den.

Jeg har tenkt at jeg må sy mer for å kunne rettferdiggjøre et symaskininnkjøp - men tenker nok at med den symaskina jeg har vil jeg aldri sy mye.

Gammel 14-02-10, 12:57   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min mann sa aat skulle jeg kjøpe symaskin kunne jeg jo se på det som en langtidsinvestering, så ble det ikke så dyrt... (også la han til "langtidsinvestering, for det er vel lenge til du kommer til å bruke den)

Men man syr vel mer med ei grei maskin, enn med ei som bråker og skraler og er ekkel å jobbe med...

Jeg syr nok ikke egentlig så MYE, men ser likevel på maskina mi som ei god investering, og over tid skal det nok bli sydd mer.

Gammel 14-02-10, 20:05   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hvordan er støynivået på maskina? *ønsker seg ny maskin*

Den bråker lite, Bauche. Hvis du går inn i tråden jeg laget til Inagh så hører du hvor mye/lite den bråker!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.