Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 13:23   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvilke steder i Norge bør unger få med seg, mener du?

Det er viktig for oss at ungene er godt kjent i eget fylke og selvsagt også i egen kommune. Jeg vil at de også skal kjenne landet sitt og tilbringe mer tid i Norge enn i utlandet i feriene sine.

Hvilke steder og byer bør barn ha kjennskap til mener du?

Gammel 14-02-10, 13:27   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke steder i Norge bør unger få med seg mener du?

Tja, Tønsberg er jo Norges eldste by så den burde de kjenne til. Og det er jo en veldig koselig by.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:34   #3
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Tja, Tønsberg er jo Norges eldste by så den burde de kjenne til. Og det er jo en veldig koselig by.

Enig i det! Vi bor i Vestfold.

Gammel 14-02-10, 13:35   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo fristet til å si Stavangerområdet, jeg da. Men her kommer du nok til å få like mange svar som antall lesere.

Jeg forstår hvorfor det er viktig for deg at de får se Norge, men hvorfor er det et must at de må feriere mer i Norge enn i utlandet? For meg er det overhodet ikke viktig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:38   #5
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg forstår hvorfor det er viktig for deg at de får se Norge, men hvorfor er det et must at de må feriere mer i Norge enn i utlandet? For meg er det overhodet ikke viktig.

Fordi vi bare reiser i feriene og hvis de skal se mye av Norge går de selvsagt på bekostning av ferier til utlandet.

Gammel 14-02-10, 13:40   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Fordi vi bare reiser i feriene og hvis de skal se mye av Norge går de selvsagt på bekostning av ferier til utlandet.

Joda. Selvsagt. Jeg fikk bare inntrykk av at du mente at det er slik det bør være. Folk gjør ulike ting. Det er dessuten ofte billigere å reise til utlandet enn å feriere i Norge også.

Jeg vil gjerne at ungene mine skal bli kjent med sitt eget land, men de tas også ofte med til utlandet. Vi prioriterer ikke hotellferier i Norge, men hytteturer, fjellturer o.l. er både hyggelig og kjekt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:43   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dere tar en bilferie eller to, vil dere jo få med dere mye vesentlig.

Kjør E6 helt til topps -og du har fått med deg mye.
En annen gang tar dere runden langs kysten fra Oslo til Bergen, og så over fjellet hjem igjen, så har dere den biten på plass også.

Gammel 14-02-10, 13:43   #8
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns det var litt kjipt å ikke ha vært i hovedstaden før jeg ble 15 år.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:45   #9
Bergenseren
Nybegynner

Bergenseren sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Bergenseren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nord- Norge: Midnattsol, reinsdyrsafari, ishotell og generelt fin natur
Sørlandet: en camping-vinner om sommeren. Og så har de jo dyreparken ")
Vestlandet: Mor Norge (jæren), Vitenhuset (Bergen), Prekestolen og Kongeparken (Stavanger omegn)
Østlandet: Vigelandsparken, Frognerbadet, Teknisk Museum...

Det finnes jo masse mer, men dette er steder jeg har vært, som passer for "alle". -Og som jeg skal besøke igjen med barn. Syntes det er supert at man vil lære barna mer om det fantastiske landet vårt. Som liten dro vi alltid til utlandet, og det er jo flott det også, men jeg føler jeg har gått glipp av masse Norske ferieminner. - Men det er jo aldri for sent å begynne ")

Bergenseren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:14   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:56.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:19   #11
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Bilferie er "drepen" med små barn, men når de blir litt større tror jeg de kan ha mere glede av det å få se seg om.

Ja, det er en selvfølge. Men om man tar med barnet til en by som er på "bør se-lista" så gjør man ikke det når barnet er fire år liksom.

Gammel 14-02-10, 14:31   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har ingen norske byer de de bør se av slike årsaker. Selv var jeg knapt sør for Trondheim før jeg var voksen, og det var overhode ikke noe "tap" sånn sett. Som voksen derimot er det steder og byer jeg ønsker å oppsøke av egen interesse, men ikke av f.eks. kulturelle årsaker. Bare av nysgjerrighet og lyst. Jeg vil f.eks. dra til Tromsø sammen med mannen og ta noen pubrunder.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:33   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med -ea- at jeg ikke synes det er noe man bør få med seg. Vi var i Trollstigen i fjor sommer og det var kjempestas for både store og små. Vi var forøvrig lammet av skrekk hele gjengen (ja, kanskje med unntak av mannen - og det var bra fordi det var han som kjørte. ) Litt forskjellig grunn til skrekkslagenheten, da. For meg og eldste var det utsikten, for yngste var det varselskiltet for troll nederst i bakken som gjorde susen. Men jeg har ikke vært der før i fjor jeg heller, og jeg har greid meg bra så langt. Hverken mannen eller jeg har vært i Finnmark heller, men dit skal jeg en gang.

Vi reiser hovedsaklig for de voksne sin del. Da barna var mindre var det mer ferie på barnas premisser, blant annet en del charterferier (som jeg synes er topp med småbarn.)

Gammel 14-02-10, 14:43   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noe behov for at gutta mine må se det eller det stedet. Jeg er nok ikke så veldig lojal ovenfor mitt eget land. Foreløpig drar vi dit vi voksne vil og legger deretter opp ferien etter ungene. Som regel ender det opp med en eller annen "syden" eller Danmark. Jeg synes ikke det er så mange morsomme steder i Norge. Selv har jeg ikke vært lenger nord enn Stjørdalen. Jeg skulle gjerne vært lenger nord, men solavhengig som jeg er om sommeren så tar jeg ikke sjansen på ferie med bare drittvær.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:45   #15
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes ikke det er så mange morsomme steder i Norge. Selv har jeg ikke vært lenger nord enn Stjørdalen.

Og hvordan vet du at det ikke er mange morsomme steder i Norge om du ikke har vært lengre nord en Stjørdalen?

Gammel 14-02-10, 14:46   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig jeg har helt merkelige unger, men begge to elsker bilferier.

Gammel 14-02-10, 14:46   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og hvordan vet du at det ikke er mange morsomme steder i Norge om du ikke har vært lengre nord en Stjørdalen?

Jeg har ikke noe behov for å finne det ut. Jeg drar helle til steder der jeg vet det er steder som er morsomme. Feks Danmark.

Gammel 14-02-10, 14:49   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har ikke noe behov for å finne det ut.

Det høres litt sært ut, synes jeg.

Gammel 14-02-10, 14:50   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler at mine må gå Besseggen, men det er jo helst for litt større barn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:50   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det høres litt sært ut, synes jeg.

Ja det kan du godt få lov til å synes. Jeg drar heller ut av landet. Som sagt er jeg ikke spesielt lojal ovenfor landet jeg bor i.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.