Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Pris på hjemmestrikk?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-10, 15:31   #1
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Pris på hjemmestrikk?

Jeg har to strikkede ullplagg som jeg tenkte selge. (Det er ikke jeg som er flink til å strikke her, men ungene har mer enn vi får brukt) Spørsmålet er hva jeg kan ta for det? Det ene er et nydelig rødt Marius ullsett med genser og tilhørende bukse str 4-6 år og det andre er en flott rød Marius ullgenser str 10 år. Jeg tenkte rundt 600 kr for settet og 400 kr for genseren. Er det for mye? Det er ikke mer enn garnprisen, men iom vi ikke har brukt for det er det greit. Er det ok priser? Hva ville dere gitt for noe slikt?

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:42   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris på hjemmestrikk?

Jeg synes i hvert fall ikke det er for mye, og jeg kunne godt ha gitt 600 for et ubrukt Mariussett til guttungen. (Men ikke akkurat nå, for jeg er litt småblakk.) Tror nok du ville fått solgt for noe mer også. Strikketøy går som regel alt for billig, garnprisen og arbeidet tatt i betraktning. Sjekk litt rundt på Finn for å sammenlikne priser.

Sist redigert av Kaija : 14-02-10 kl 15:50.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:43   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se hva lignende ting koster hos Nøstebarn, og ta ihvertfall ikke mindre enn det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 16:37   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fikk en gang høre "50 øre pr meter garn, pluss garnprisen". Synes det fort kan bli litt dyrt da, så det lille jeg har strikket for salg har jeg vel lagt meg litt under der på da, men... Synes ikke det virker for dyrt det du sier nei, tvert imot. Det ligger jo en del arbeid i det, i tillegg til garnet.

Gammel 14-02-10, 16:37   #5
amelia
Superaktiv

Standard

nå har jeg lagt det ut på Finn, til henholdsvis 600 og 300 kr. Et kupp med andre ord da. Nå er jeg spent på responsen. Jeg selv bare elsker Marius mønsteret

Gammel 14-02-10, 16:55   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er interessert i genseren! Kan du legge ut bilde?

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:11   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan tenke meg at det er garn for mellom 400 og 500 kroner både på genseren i 10 år og på settet.
Å selge hjemmestrikket lønner seg aldri. Garn for 500 kroner og sikkert 14 dagers jobb på en genser i str 10 år. Da burde man hatt i alle fall 500 kroner for jobben og da kommer genseren på 1000 kroner, noe ingen betaler. Det er surt. Derfor sier jeg alltid nei når folk spør om jeg kan strikke på bestilling for det ender alltid med at jeg sitter og sliter ut armene mine for en stakkars hundrelapp eller to.

Du har lagt det ut kjempebillig, kommer sikkert til å få solgt det med en gang.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:27   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva ligger det under på finn?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:32   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Hva ligger det under på finn?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20952413

Etter ett kjapt søk så vil jeg tro det er den annonsen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:10   #10
amelia
Superaktiv

Standard

Ja det stemmer

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.