|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Pris på hjemmestrikk?Jeg har to strikkede ullplagg som jeg tenkte selge. (Det er ikke jeg som er flink til å strikke her, men ungene har mer enn vi får brukt) Spørsmålet er hva jeg kan ta for det? Det ene er et nydelig rødt Marius ullsett med genser og tilhørende bukse str 4-6 år og det andre er en flott rød Marius ullgenser str 10 år. Jeg tenkte rundt 600 kr for settet og 400 kr for genseren. Er det for mye? Det er ikke mer enn garnprisen, men iom vi ikke har brukt for det er det greit. Er det ok priser? Hva ville dere gitt for noe slikt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Pris på hjemmestrikk?Jeg synes i hvert fall ikke det er for mye, og jeg kunne godt ha gitt 600 for et ubrukt Mariussett til guttungen. (Men ikke akkurat nå, for jeg er litt småblakk.) Tror nok du ville fått solgt for noe mer også. Strikketøy går som regel alt for billig, garnprisen og arbeidet tatt i betraktning. Sjekk litt rundt på Finn for å sammenlikne priser. Sist redigert av Kaija : 14-02-10 kl 15:50. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på hjemmestrikk?Se hva lignende ting koster hos Nøstebarn, og ta ihvertfall ikke mindre enn det.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Pris på hjemmestrikk?Fikk en gang høre "50 øre pr meter garn, pluss garnprisen". Synes det fort kan bli litt dyrt da, så det lille jeg har strikket for salg har jeg vel lagt meg litt under der på da, men... Synes ikke det virker for dyrt det du sier nei, tvert imot. Det ligger jo en del arbeid i det, i tillegg til garnet.
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Pris på hjemmestrikk?nå har jeg lagt det ut på Finn, til henholdsvis 600 og 300 kr. Et kupp med andre ord da. Nå er jeg spent på responsen. Jeg selv bare elsker Marius mønsteret |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på hjemmestrikk?Jeg er interessert i genseren! Kan du legge ut bilde? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Pris på hjemmestrikk?Jeg kan tenke meg at det er garn for mellom 400 og 500 kroner både på genseren i 10 år og på settet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pris på hjemmestrikk?Hva ligger det under på finn? |
|