|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan øke inntekten?Jeg spør for min blakke søster. Hun er skilt, har to barn og har meget stram økonomi for tiden. Hun jobber fullt og har sjekket at hun får alle stønader, bidrag osv som hun har krav på. Hun bor i et hus som nok er litt i dyreste laget for henne, men hun ønsker veldig gjerne å bli boende noen år til pga barna; nærhet til far, tilhørighet til venner, skolekrets osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Jeg ville først og fremst ha prøvd å fått mer jobb der jeg jobbet. Altså overtid. Eventuelt vill jeg ha prøvd å fått meg en ekstrajobb ala stå i kassa på bensinstasjonen, støttekontakt, kvelds og nattevakter på eldrehjem etc. Folk er forskjellige og jeg hadde definitivt gått for et mer regulært arbeid enn homeparty. Men det er smak og behag. Skal man selge selv mener jeg man bør gå for noe man selv liker, det er lettere å selge på den måten.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Hun jobber 100% stilling som førskolelærer i en barnehage. Jeg tror ikke det er mulig å jobbe overtid der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?
Kan hun tenke seg å være barnevakt? Kunne hun tenke seg å jobbe i ferier? (er ikke det dette alle leger gjør, da?)
![]() |
#6 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Jeg ville skaffet meg en jobb på kveldstid i en butikk av noe slag. Ikke bare får hun spedd på med inntekten, men handler hun i den samme butikken til seg selv får hun prosenter.
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Dersom hun bor på et sted hvor det er lærermangel kan hun gå opp i lønn ved å søke seg til skoler i nærområdet når høstens stillinger utlyses.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Hva med ettermiddagsvakter på sykehjem? Som førskolelærer jobber hun vel 6,45 min hver dag, så da har hun kanskje muligheter til å ta ettermiddagsvakter andre plasser de ukene hun er barnefri? Siden hun er førskolelærer er det kanskje heller ikke så vanskelig å få jobber der det kreves mellommenneskelig kompetanse.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Mange butikker vil gjerne ha folk som kan jobbe kvelder og helger, så hvis hun har mulighet til å jobbe 2 kvelder og annenhver lørdag, så blir det ganske grei inntekt av dette
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
Husk at hun sikkert går vakter som føskolelærer da.
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Tror jeg ville satset på støttekontakt eller personlig assistent eller noe slikt, dersom det var mulig å få til et par faste kvelder i uken. Og så ville jeg fått en avtale med barnefar om at han hadde ungene de kveldene alltid, og så hadde jeg hatt et par andre faste kvelder hvor jeg hadde barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Jeg har skrevet en del i bloggen min om muligheter til å jobbe over nettet. Det er ting jeg har testet selv, så jeg vet at det ikke er scam. I det siste har jeg konsentrert meg om å selge bilder, men hvis du blar deg bakover finner du forskjellige andre tips.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Det finnes noen sånne "barnevaktklubber", i hvert fall i Oslo - organisert barnevaktformidling. Det tror jeg faktisk er ganske ok betalt. Og dersom det stort sett er å sitte hos barna etter at de har sovnet så sliter man seg ikke ut heller?
![]() |
#14 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Hvor i landet bor hun? Det er mye penger å tjene på dildoparty... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Om det er kommunal barnehage, må hun da søke om lov å jobbe mer ett annet sted?
![]() |
#16 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Om hun jobber i kommunal barnehage får hun ikke lov å jobbe ekstra innen kommunen nei. Da må hun finne noe annet enn det som er kommunalt.
![]() |
#17 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Støttekontakt er ein ok bi-jobb, som du i stor grad kan tilpasse ditt skjema. Oftast er det kveld, ettermiddag og helg som er aktuelt. Veldig kjekk jobb. Det er vel begrensa til rundt 20 timar i månaden.
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan øke inntekten?Støttekontakt er jo ikke en jobb å bli rik på da - og så veldig uten rettigheter som feriepenger, sykepenger etc.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel forskjellig fra kommune fra kommune? Kjenner flere som er kommunalt ansatt i 100% stilling, og som i tillegg jobber som avlaster feks.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det er jo ikke det at man ikke KAN jobbe ekstra, men at man må søke om å få lov. Det er jo ikke slik at det aldri gis tillatelse da, så lenge det ikke "påvirker 100% jobben" på noe vis, så innvilges det vel normalt sett.
![]() |
|
|