Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan sminke seg våken?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-10, 09:32   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Hvordan sminke seg våken?

Ja, det lurer jeg på i dag. Og stort sett alle andre dager....

Jeg kan umulig være den eneste som lurer på hva slags utenomjordisk troll som kikker tilbake fra baderomsspeilet om morgenen? (Eller er alle her duggfriske 05:30, velsignet med naturlig skjønnhet?)

Så, har vi noen gode sminketips, merker og teknikker for oss som trenger litt hjelp på morgenkvisten?

Jeg sverger til concealeren fra Yves saint laurent, den dekker det utroligste av svarte ringeer rundt øynene.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:39   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sminke seg våken?

Legg deg tidligere om kvelden.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:50   #3
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Legg deg tidligere om kvelden.

Gammel 17-02-10, 09:54   #4
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke si jeg er billedvakker om morgenen, men jeg ser ca likedan (her holdt jeg på å bare skrive "lik", men fant ut det ble pun unintended. ) om morgenen som om kvelden.

Gammel 17-02-10, 10:30   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

For lite søvn, vinterblek hud og dødt hår er drepen om morgenen.

Jeg synes det fungerer greit med mascara, concealer under øynene og flekker, rouge og leppestift som gir litt gratis farge i ansiktet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 10:43   #6
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

en lys beige/hvit øyeskygge helt opp til brynet ca skal gi et mere "våkent" blikk.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 12:06   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Men altså, concealer på ringer under øynene?
Når jeg setter concealer der for å prøve å bekjempe lilla soveposer, ser jeg dødsskummel ut og posene blir enda større. .

Har jeg feil concealer da?

Gammel 17-02-10, 12:23   #8
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

concealer og solpudder er mine venner.
Jer kan sminke meg fra vrak til party med litt solpudder....

Gammel 17-02-10, 12:27   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Concealeren fra La Prairie er nydelig god! Ellers trenger jeg ikke å sminke meg våken, egentlig, jeg ser nå ut som mitt duggfriske selv, stort sett, i hvertfall om jeg har fått mer enn 5 timer søvn. Jeg sminker meg alltid, uansett. Litt id-pudder, litt mørk øyenskygge lagt som eyeliner (HM), litt grå skimrende øyenskygge (Chanel), markerte bryn med øyebrynspudder fra Body Shop og mascara. 3 minutter og ferdig.

Gammel 17-02-10, 12:28   #10
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker id foundation og well rested for eyes (den er litt gul og dekker godt over lilla) under øynene. Så bruker jeg en lys øyenskygge. Synest det funker selv om jeg fremdeles føler meg helt vrak.

Gammel 17-02-10, 12:36   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Når jeg setter concealer der for å prøve å bekjempe lilla soveposer, ser jeg dødsskummel ut og posene blir enda større. .

Jeg bruker en øyegel fra Mary Kay hver morgen, den skal være dempende etc, og synes den fungerer bra. Ikke mirakuløs, men jeg ser god forskjell fra før jeg begynte. Ellers har de også en sånn øye roll-on som skal være veldig bra på å dempe poser og mørke ringer, mener jeg å huske.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 13:02   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg sier hver morgen at jeg må sminke meg våken. Også i dag.

Simpel kombogreie fra L'Oreal, pudder og concealer i ett, over hele smæla. Skimrepudder på kinnbena, svart øyeskygge, svart eyeliner, og mascara. Bedroomeyes hele dagen, de har lov til å være trøtte, det ligger i navnet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 13:12   #13
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

trylle pennen fra ysl eller la prairie under øyne og under bryn. Lysreflekterende.

Gammel 17-02-10, 14:04   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel kanskje bed room eyes jeg driver med også. :schwart rundt øya:

Gammel 17-02-10, 14:12   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sansen for uttrykket til min tidligere kollegaes trønderske svigermor: "å mal' på mæ ansikt". Hvordan dette egentlig burde gjøres, er jeg dog usikker på.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 14:15   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har stukket mascaraen inn på øyet ved et par anledninger. Da våkner jeg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 14:46   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

av Dragen.

Gammel 17-02-10, 15:43   #18
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg er i alle fall mørk rundt øynene av fem års akkumulert søvnunderskudd, og denne concealeren dekker det verste. Men godt mulig det finnes bedre midler altså. Jeg har egentlig ikke så mye peiling....

Gammel 17-02-10, 15:50   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har stukket mascaraen inn på øyet ved et par anledninger. Da våkner jeg.

Der kom et tips om hvordan man kan sminke seg våken ja. De andre amatørene bare sminker seg slik at de skal se mer våken ut.

Gammel 17-02-10, 16:20   #20
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Har den samme kombogreia som AF og den er super, sammen med litt mascara , lys brun øyenskygge og litt solpudder blir det veldig bra og tar absolutt ikke lang tid.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.