|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Kan jeg lære meg å hekle?Jeg kan ikke hekle. Jeg er venstrehendt og innbiller meg at det gjør det vanskeligere. Er det mulig for meg å lære? Finnes det bøker eller nettsider som kan forklare for meg?
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Så klart du kan lære!
![]() |
#3 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg vet ikke noe om å hekle som venstrehendt, men det må vel gå an?
![]() |
#4 |
Tøff
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Ja, du kan lære deg å hekle. Kan jeg, kan du!
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Hvordan det evt. blir annerledes for venstrehendte vet jeg ikke, men hekling er hvertfall veldig mye enklere enn strikking.
![]() |
![]() |
#6 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg lærte meg å hekle i fjor. Hadde bare fingerheklet før.
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg er venstrehendt og har ingen problemer med å hekle. Men jeg hekler speilvendt, så det hender at avanserte oppskrifter må speilvendes.
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Her er det lagt ut linker til deres egen heklesnutter på youtube: http://www.happyknitting.com/no/laer-a-hekle.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Det klarer du. Møt på et av strikketreffene våre. Riktignok er vi enda bedre til å strikke enn å hekle, men man får god hjelp når man vil lære seg noe nytt.
![]() |
![]() |
#10 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg er venstrehendt, men hekler høyrehendt. Har aldri prøvd andre veien, det må jeg jo bare nå.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg tror jeg får lyst til å hekle igjen. Det er jo så moro! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Hekling er moro og du kan helt sikkert lære deg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?http://www.youtube.com/watch?playnex...&v=L7bB2-2k7wk
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?
Det tror jeg jeg også kommer til å gjøre. Jeg strikker hvertfall høyrehendt. Jeg skal lære meg å hekle, må bare få kommet meg til Shamu en kveld så hun kan lære meg.
![]() |
#15 |
Audacious
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Tjorven, den var fin og jeg vurderer å hekle den selv, men den må da bli blytung? Jeg har heklet et skjerf i Eskimo og det ble så tungt. Og nesten litt stivt, men det er vel bare en fordel for fasongen på et slikt plagg.
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?
Jeg har tenkt at det er fint om den blir tung, for da faller den penere. Men kanskje den blir altfor tung?
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Så mange flotte tips og tilbud om hjelp! Jeg tror jeg titter litt på youtubefilene, og evt. møter noen av dere. Når er neste strikketreff? Jeg må sjekke om biblioteket har den boka. Kanskje jeg blir helt hakta og begynner å produsere tonnevis av sånne små, japanske bamser.
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Glitter, Hekleklubben 4H samles hos meg på torsdag. Du er hjertelig velkommen!
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Jeg bare begynte, jeg. Også prøvde jeg meg frem. Jeg er ikke særlig god, men jeg får til enkle kanter og sånn. Ellers brukes heklenåler stort sett til å hente opp mistede masker her i huset.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan jeg lære meg å hekle?Takk for invitasjon, Gullet! Jeg er superopptatt frem til påske, men inviter meg gjerne igjen.
![]() |
|
|