|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Jentekveld - med lett servering på 5 minutterBarselgruppedamene kommer hit en kveld denne uka til "lett servering og oppdatering siden sist gang vi så hverandre". Fokus er skravling. Jeg tror de fleste kjører, dessuten er 3 av dem gravide igjen, ergo ikke rødvinskveld dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterHva med en salat? Jeg hadde venninner på besøk forrige uke og vi spiste gresk salat med tszatsiki, tapenade og godt brød. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterOst og kjeks? Med et stort fruktfat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutter
Åh, ja sånn ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
Det var det jeg egentlig hadde tenkt. Og det er alltid en løsning, men da jeg innså at 3 av 6 er gravide igjen blir det utrolig mye krydderost og lite annet morsomt på store deler av deltakerne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterDenne salaten er kjapp, enkel, og livsfarlig god.
![]() |
#9 |
Type R ;)
Hvor: Nord
Man kan nå spise de fleste oster for det om man er gravid
Så er jo bare å se på når de er laget. For de fleste oster står det når de er produsert og best før.
![]() |
#11 |
Etylbarbital
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterSjokoladefondue fikk jeg lyst på nå. Frukt i biter dyppes i sjokolade (f.eks. toblerone eller firkløver) som er tilsatt litt kremfløte.
![]() |
#12 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterGresk salat er nesten alltid en slager. Dessuten er den kjapp å lage:
![]() |
#13 |
I mål
|
Jeg vet det, men det er veldig mange som ikke spiser Brie og blåmugg i det hele tatt feks for sikkerhets skyld. Jeg var en av dem selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterEnkle sandwicher pleier jeg å servere. Kjøp litt godt pålegg, dander med litt salat, fetaost, olje osv. Kjempegodt. Ulikt kjøttpålegg gravide kan spise, reker. Og for de som ikke er gravide er spekeskinke, ruccola og fetaost godt. Eller roastbeef. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bare sær
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterEn enkel salat med litt grønt, gjerne ruccola, parmaskinke og høvlet parmesanost eller fersk mozzarella revet i småbiter med henden, samt diverse frukt, for eksempel nektarin eller fiken. Brød til.
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jentekveld - med lett servering på 5 minutterJeg slår et slag for pastasalat med hvitløksdressing...
![]() |
#17 |
Bare sær
Hakka møkk på salaten?
![]() |
#19 |
Står på egne ben
Peanøtter skal en vel helst ikke spise så mye av når en er gravid. Jeg var i alle fall helt hysterisk for å ikke få i meg peanøtter av en eller annen grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
© All rights reserved
|
Hvorfor det? Kan det trigge nøtteallergi? Trodde det var under amming man skulle være forsiktig med nøtter? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|