|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg jobber som foreleser i webdesign, og fredag skal studentene ha en workshop. De skal utvikle websider for et fiktivt begravelsesbyrå, og det er mange utfordringer her. Spesielt fordi det er en type bedrift som krever en veldig "riktig" profil utad. Her kan man lett bomme, for å si det sånn. Sist redigert av Dronningen : 22-02-10 kl 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråVi har et byrå familien bruker. Det er ikke slik at man "vurderer alternativene". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Live and let live
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråVår familie har et byrå som vi bruker vi også. Og det har ikke vært noe web involvert.
![]() |
#4 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråDet falt meg aldri inn å bruke nettet for å finne byrå. Vi tok det sykehuset anbefalte.
![]() |
#5 |
Pauset
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJa jeg er klar over at for noen er det ikke noe valg inne i bildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyrå
Jeg tror de færreste velger byrå basert på nettstedet. Det kan derimot spille en rolle i å hjelpe folk med valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg tror nok uansett det kan bli vanligere å ta dette valget basert på nett fremover, med mobile og mer nettorienterte generasjoner. Skulle jeg valgt et byrå her i byen så hadde jeg ikke hatt peiling på hvor jeg skulle begynt en gang. Jeg hadde sikkert spurt her inne og i andre nettverk etter anbefalinger, tror jeg.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråI de to begravelsene jeg har vært involvert i, har vi ikke valgt byrå ut fra web, men om jeg skal tenke litt høyt, hvilke kriterier jeg ville satt:
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJa, jeg tror faktisk at pris vil være noe folk vil like å finne på en nettside, foran å spørre. Det er nok litt tabu å være opptatt av kostnader i en sånn setting, men man har jo ikke plustelig kjempegod råd selv om man er i sorg... Så da er det lettere å søke etter det på nettet, enn å spørre ansikt til ansikt. Trur eg.
![]() |
#10 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråNår Nicholas døde valgte vi et byrå i nærheten og som vi viste om. Vi hadde aldri brukt det før.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg har aldri vært nødt til å forholde meg til begravelsesbyråer, men for meg er det naturlig å bruke nett for å få finne informasjon, så jeg ser for meg at jeg hadde gjort det i en slik situasjon også, sammen med eventuelle anbefalinger.
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråVi har ikke noe familiebyrå, jeg kunne fort ha funnet på å skrive "begravelsesbyrå trondheim" på google hvis jeg ikke fikk noe klart anbefalt fra andre.
![]() |
#13 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråVi valgte begravelsesbyrå etter "annonsene deres" i avisa og hva andre folk anbefalte.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg har valgt begravelsesbyrå én gang: da min grandtante døde. Jeg skrev "begravelsesbyrå Trondheim" på Gule sider og ringte det første og beste jeg hadde kjente igjen navnet på. :enkel: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråKanskje jeg skal snu om på det og bare rett og slett angripe dette mer som en fokusgruppe her inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyrå
Flere som har synspunkter på dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg brukte nettet når jeg skulle finne begravelsesbyrå når pappa døde.
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg har vært med på å arrangere begravelse og vi valgte byrå utfra beliggenhet (i forhold til bosted, gravlund etc) samt at byrået var annerkjent: http://www.tsjacobsen.no/Default.asp?Cat=4. Deres nettsider inneholder det meste jeg kan tenke meg er relevant å lure på, foruten pris. For oss var pris uvesentlig pga. arv som ville dekke det, men hadde det ikke vært tilfelle så ville det sikkert vært fint med prisoversikt på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråJeg fniser litt når jeg leser alle som presiserer hvor viktig det er med litt sober design og ingen prangende farger.
![]() |
#20 |
Trøtt
|
![]() Sv: Du som har vært i en situasjon der du har måtte kontakte et begravelsesbyråDet jeg merker meg er at begravelsesbyråer på nett faktisk har ganske sterke farger i forhold til det vi her inne tenker, de bruker sterk rosa og knall blått. Døden trenger ikke være dyster, selv om den ofte er det. Innformativt og vennlig tror jeg at jeg hadde satt pris på, om jeg hadde sett etter noe hos et begravelsesbyrå på nett.
![]() |
|
|