Er en ipod den beste mp3-spilleren til mitt bruk?
Er av typen som ikke går ut av døra uten musikk på ørene. I tillegg bruker jeg mp3-spiller når jeg trener.
Nå er tiden snart inne for å kjøpe ny. Jeg har eid fire mp3-spillere. Samtlige har vært gave, så jeg har aldri valgt dem ut selv. Jeg har aldri hatt ipod. Jeg blir heller ikke helt enig med med selv om det er en ipod som egner seg best til mitt bruk. Det er altså her jeg ønsker litt hjelp.
Jeg er avhengig av å ha en spiller som er robust. Den må tåle å bli stappet i lomma uten at det blir brudd ved høretelefonutgangen. Den må være liten nok til å få plass i en liten lomme og må i tillegg kunne festes på treningsklær som ikke har lomme. Den må også være enkel å bruke. Volum og "skip" må helst kunne nås uten å ta spilleren opp av lomma. :lat:
Jeg forutsetter selvsagt at lyden er helt grei og alt det der.
Alle mine spillere har hatt liten lagringskapasitet. Jeg ser at det hadde vært greit å ha en spiller der lagringskapasiteten hadde vært rimelig grei, men er usikker på om det er nødvendig for mitt bruk at den er på 4 eller 8 GB. Synes ikke der er noen "big deal" å bytte ut det jeg har på den ofte. samtidig er det helt greit å ha en ipod nano på 8 GB om jeg kan forvente at det tilfredsstiller de andre kravene mine. Dvs. at den egner seg til daglig litt robust bruk og er funskjonell. Dersom jeg kjøper en ipod, vil jeg gjerne kunne forvente at den skal leve en stund, selv med mitt bruk.
Hva tror dere?