Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 23:23   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stadig økende antall aborter av fostre med Downs syndrom

Jeg snublet over denne på NRK sine sider;
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7012970

Sitat:

Sidan 2002 har talet abortar av fostre med Downs syndrom nær femdobla seg. Viss utviklinga held fram vil det innan få år vera fleire abortar enn levande fødde born med Downs.
– Eg synest me har kome eit godt stykke på vegen i sorteringssamfunnet, Jens Petter Gitlesen, leiar Norsk Forening for Utviklingshemmede.
Forbundet etterlyser ein etisk debatt.

Jeg har tenkt litt på dette i det siste, ikke minst i forbindelse med at jeg var til ultralyd i uke 11/12. På tross av at det ikke er lov, så ble det sjekket både nesebein og nakkefold, og det samme har stort sett alle som har vært til ultralyd på den tiden i terminklubben på AnnetSted opplevd. Og da har det ikke vært derfor man har vært på ultralyd egentlig.

Jeg innbiller meg at det nok er sammenheng mellom denne snik-diagnostikken og økende ant. aborter av fostre med Downs. Jeg håper egentlig at jeg tar feil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.