Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Heklede mini-Converse

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-10, 21:24   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Heklede mini-Converse

Nå må jeg rett og slett skryte av meg selv.

Kl. 17 i dag hadde jeg aldri tatt i en heklenål før, og nå har jeg laget denne til Sondre! Den er ikke montert enda (glemte selvfølgelig å kjøpe nål), og pga den manglende nålen har jeg heller ikke sydd på sorte detaljer rundt sålen og på merket, samt lissene. Derfor ser den litt rar ut foreløpig. Skal ta bedre bilder når jeg får montert og heklet den andre også.

Men jeg har et spørsmål til dere heklekyndige:

Damen i butikken solgte meg feil garn (jeg sa jeg trengte tykkere), så for å få lang nok sko måtte jeg legge på masse masker. Oppskriften sa jeg skulle begynne med 10 lm, men jeg må bruke 25. Det stod at jeg kunne legge på masker i første omgang, og deretter følge oppskriften, hvilket jeg gjorde. Men nå synes jeg sålen er litt smal. Burde jeg ta et par ekstra omganger på sålen også, for å få den litt bredere?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Miniconverse.jpg (111,4 KB, 99 visninger)
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 21:25   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Heklede mini-Converse

Hva gjør vi ikke for de søte små!

Flink har du vært! Når det gjelder spørsmålene dine, har jeg virkelig ikke peiling, og lusker meg ut av tråden igjen!

Gammel 27-02-10, 21:57   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Kanskje best å bare kjøpe riktig garn på mandag.

Gammel 27-02-10, 23:15   #4
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Ja, det kan du godt gjøre. Jeg har heklet like, både babystr og større. Jeg heklet ekstra omganger, og det gikk helt fint. Jeg er ikke spesielt heklekyndig altså, men det fungerte iallefall med ekstra omganger.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 23:17   #5
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Hvilken oppskrift har du fulgt, forresten? Jeg fulgte en på youtube, veldig enkelt.
http://www.youtube.com/user/tjw1963?.../0/h-KyPb38_Rs

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 23:33   #6
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Jeg brukte denne: http://buttonstrykkeriet.no/midtbosy...e_MidtboSY.pdf

Gammel 27-02-10, 23:41   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Så morsomt, aldri tatt i en heklenål altså? Jeg har så lyst å lage heklelappeteppe, men tør ikke begynne fordi jeg tror det er så vanskelig!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.