Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil enda en gang

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-10, 22:57   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bil enda en gang

Mye bilmas fra meg for tiden, men jeg har fått mange gode råd og tips her inne, så jeg kjører på igjen

Kjøpte nylig en Bmw 520, men er faktisk ikke heeelt fornøyd. Grunnen er at det er trangt i baksetet med en bakovervendt duologic og en beltestol britax. Begge setene festes med isofix, og jeg har ikke sjangs til å sitte godt i midtsetet. Ikke får vi inn et barnesete til heller.
Vi skulle jo egentlig ha V70, og lurer litt på å bytte nå.
Lurer litt på om det er noen som har peiling på om V70 er bredere i baksetene enn Bmw`n? Må vel dra til forhandler og prøve, men jeg finner ofte ut av ting litt etter at vi har kjøpt det vi skal ha..
Leser jo flere steder at man får tre bakovervendte i V70, men er det da med isofix? For jeg syns med isofix så får man ikke skvist setene nok ut mot dørene om noen skjønner.. Sånn at man kan presse inn et sete til.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:48   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Urk bil enda en gang

Det er vel mange biler der man får litt problemer med tre seter når ISOFIX skal benyttes. Hvorvidt V70 er noe bredere enn 5-serie er jeg usikker på.

En "storbil" jeg personlig ville ha sett på for tiden ville være Skoda Superb i stasjonsvognsutgave. Helt klart en større bil i avstand mellom baksete og forsetene, men om baksetet er noe bredere i henhold til bruk av tre stoler er jeg ikke sikker på. Det er vel ingen biler i segmentet som har såpass stor bakseteplass -

For en del faller kanskje Skoda ut pga. rent merkesnobberi, hvilket kan være synd. Dette er en storbil som kan gi særdeles mye for pengene. Er teknisk sett i stor grad basert på VW Passat - samme plattform, samme motorene, samme 4WD-system hvis man skal gå for det, mulighet for DSG-girkasse osv.

Sedanversjonen av Superb synes jeg ikke er så fin pga. bakenden, men stasjonsvognen liker jeg.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:39   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Urk bil enda en gang

Tror du finner svaret du søker her: Få biler for trebarnsfamilien

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 12:52   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Urk bil enda en gang

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Tror du finner svaret du søker her: Få biler for trebarnsfamilien

Man skal være obs på at den listen nå inneholder en del modeller som er kommet i nye versjoner, samt mangler en del helt nye modeller.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 12:59   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bil enda en gang

Jepp, det er ikke en helt ny test. Tror f.eks at den nye V70 er litt mindre enn den gamle, men vet ikke om det gjelder for bredden.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:09   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil enda en gang

Men atte jeg prøvde en 07 modell 520 for en stund siden og den er jo ikke veldig stor? Prøvde dere setene i før dere kjøpte den da? Veldig fin bil altså men ikke stor nok.
Vi vurderte V70 og den skulle være mer enn stor nok ifølge selger, men syns den er utrolig overpriset og endte med noe annet.
Lån bilen i noen dager å se.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:30   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil enda en gang

Det er visst ikke meningen at man skal kjøre kul bil når man har mange barn Eller XC90 er jo kul, men prisen er heller ukul.

520 er ganske romslig m.t.p. benplass og slikt, f,eks. har vi det veldig romslig i passasjersetet foran selv om vi har be safe izi combi bakovervendt baki, dette er det jo noen biler har problemer med- typ sitter med knærne trykt opp i hanskerommet

Men i bredden kommer den nok for kort ja. Både konstruksjonen på setene (de heller veldig ned mot "sittegropa") og bredden i seg selv er ikke bred nok for tre seter, eller ett sete og to voksne passasjerer bak *erfart*.

Den har jo ikke fullverdig midtsete så i realiteten er det jo bare plass til to bilstoler/passasjerer og en pose med potetgull på deling i midten

Hva med å kjøpe en V70 av den ikke splitter nye typen da? De er iallefall veldig romslige og har enormt bagasjerom! Ellers ser det ut til at dere må over i familiebilkategorien. I den klassen appelerer Touran mest til meg, men hvordan det er med bilseter og isofixfesting i den aner jeg dog ikke.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 13:47   #8
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil enda en gang

Skodaen som mrc nevner har det største bagasjerommet i sin klasse (stasjonsvogner), så jeg vil tro den slår ut V70'n der.
Det er også en av de bilene som har best plass i baksetet, dvs mellom forseter og bakseter. Den har kommet veldig bra ut i flere tester. Verdt en kikk.
Det er mange biler jeg hadde valgt før BMW, både pga størrelse og pris ...

Hva med å vurdere en 7-seter, sånn at dere kan fordele setene på flere rekker? Mazda, WV, Peugot ...?

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 14:12   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bil enda en gang

Vi har Citroen Grand C4 Picasso, den har faktisk isofix i alle seter unntatt førersetet (logisk nok ). Det vanligste, tror jeg, er at man har isofix i de to yttersetene bak. Vi har tre barn under 5 år og kjører rundt med en bakovervendt BeSafe IziCombi, en Acta Graco DuoLogic 2 og en Britax KidPlus. Det er helt grei plass til dem.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:06   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil enda en gang

Å takk for mange svar

Vi er nok litt for... eehh.. snobbete (når det gjelder bil) om jeg kan si det på den måten. Enten Bmw eller Volvo, og det må da være den nye Volvo. Meen, nå har vi foreløpig bare to barn så problemet er ikke så stort enda. Skulle gjerne hatt plass til en voksen ved siden av setene bak da, det er derfor vi er litt fram og tilbake.
Vet jo mange sier de får tre barneseter ved siden av hverandre i V70, og da tenker jeg jo at det er litt bredere i baksetene..
Kan jo låne en bil et par dager ja, men så føler jeg det er litt kjipt gjort hvis vi ikke skal ha den allikevel.. Hmm.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 03-03-10 kl 15:18.
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:09   #11
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil enda en gang

Og skoda, mazda og slikt er veldig fine biler, så det er ikke det altså. Bare det at de faller så fort i pris, og vi bytter ganske ofte bil (pga bildilla mann). Har hatt Volvo de siste årene, og den tjente vi faktisk litt på da vi solgte den. En Renault vi hadde en gang falt omtrent 50 000 i pris etter første kjøreturen (overdrevent, men ikke langt fra sant).

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:14   #12
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil enda en gang

Og jeg ser ifølge den linken at V70 får JA, mens 5-serien får NEI.. Så da er det nok bredere bak i Volvo.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:03   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil enda en gang

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Og skoda, mazda og slikt er veldig fine biler, så det er ikke det altså. Bare det at de faller så fort i pris, og vi bytter ganske ofte bil (pga bildilla mann). Har hatt Volvo de siste årene, og den tjente vi faktisk litt på da vi solgte den. En Renault vi hadde en gang falt omtrent 50 000 i pris etter første kjøreturen (overdrevent, men ikke langt fra sant).

Nå er riktignok Skoda blant bilmerkene som holder seg best i verdi. Nå har man riktignok ingen relevant statistikk her på Superb, men ser man på Octavia er det av bilene med lavest verditap (stv m/diesel, og spesielt i kombinasjon med 4x4).

(man skal her ellers se bort i fra Skoda Octavia på LeasePlan-statistikken, ettersom de smartingene baserte seg på en bil med minste motor og laveste utstyrsnivå av en eller annen helt uforståelig grunn - i basis en bil som ikke selges)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no