Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Når håret *host* blir grått

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 23:06   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Når håret *host* blir grått

Jeg har kommunefarget hår i utgangspunktet, og har de siste 10 årene lagt inn lyse striper. Håret mitt er ganske tørt og porøst, og tåler det såvidt når frisøren bruker den mest skånsomme metoden og bare lysner det litt. Jeg er fornøyd, håret funker greit og alle glade.

Men nå har arven fra min far begynt å gjøre seg gjeldende, og det kommunegrå håret begynner å bli hardt angrepet av grå. Spredt overalt, men mest på toppen der det synes best.
Frisøren min mener at det er på tide å farge en mørk hårfarge i bunnen av håret, og så legge lyse striper oppå der igjen. Men jeg syns for det første at etterveksten av det kommunegrå blir ganske tydelig mot det mørke (har prøvd det før), for ikke å snakke om etterveksten av det grå.
Jeg skal til frisøren i morgen, og lurer veldig på hva jeg skal gjøre med fargen.

Hvordan farger dere andre som har kommunegrått hår med tydelige hint av grått?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:23   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når håret *host* blir grått

Farger det sjokoladebrunt/gyllentbrunt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:26   #3
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

-velger en litt lysere nyanse en egen hårfarge og frisker opp relativt ofte.

Gammel 03-03-10, 23:30   #4
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke fått så tydelige grå hår ennå, men noen kvister her og der. Å jeg farger nå i mørkebrunt jeg da, fornøyd så langt

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:32   #5
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vil det si at du lysner hele håret litt era, eller stripevis?

Mørkebrunt kan jeg ikke ha, det har jeg prøvd før og jeg kler det ikke. Mørkt, men gyllent er det frisøren foreslår.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:36   #6
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Farger det sjokoladebrunt/gyllentbrunt.

Samme her

Gammel 03-03-10, 23:42   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å farge det i en eller annen variant av kastanje.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.