|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hekling utenom det vanligeHeg har som dere kanskje har skjønt, lært meg å hekle litt. Og som den nerden jeg er, går jeg helt opp i prosjekter jeg begynner med. Så nå planlegger jeg alt det morsomme og fine jeg skal hekle, når jeg bare blir ferdig med dette skakke, lille spøkelset mitt.
![]() |
#2 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeJeg sier bare ett ord: Ravelry. Meld deg inn.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeSå det er hekleoppskrifter på Ravelry altså?
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeJa, det er hekleoppskrifter og heklegrupper.
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeWow, så mange oppskrifter. Her må jeg virkelig holde meg i skinnet ser jeg.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeNoen som vet om det finnes en enkel oversikt over masketypene på engelsk, med bilder så jeg kan få "oversatt" de til norsk?
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeAha, googlet nå og fant noen fine bilder. Da skal jeg klare meg tror jeg.
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeDu kan søke på youtube også, kokos, for stavtyper og bedre forklaringer på engelsk.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanlige@Acsa:
![]() |
#11 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeHer er en samling oppskrifter fra 70-tallet:
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligeHvis jeg lærer å hekle skal jeg lage "mat" til barnas lekekjøkken. Gulrøtter, speilegg, poteter, fisk etc. Så dette laget i en eller annen blogg, kjempestillig, og mye morsommere å leke med enn plastmatleker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanlige@daffy: Det er masse heklet frukt og grønnt i siste Stoff&Stil-katalog (altså har S&S oppskrifter på det).
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanlige
Jeg har bilder av hvordan man lager maskene i et lite hefte, på norsk, så jeg trengte bare en oversikt over hvilke masker som ble oversatt til hva.
![]() |
#16 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligewww.garnstudio.com har hekleskole- både bilder og videosnutter. Disse finnes på forskjellige språk, bl.a engelsk. (Du velger språk på forsiden.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hekling utenom det vanligehttp://freeamigurumipatterns.blogspot.com/
![]() |
|
|