Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 23:19   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

På kanal 5 er det jo en del oppussingsprogrammer og ser på en nå. Og hver gang skal de på død og liv ha vegg til vegg teppe. Så nettopp at det var et fiiiint tregulv men jaggu la de dette teppe over.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 23:21   #2
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg til vegg tepper

De har det på toalettet også...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 23:23   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg til vegg tepper

Jeg synes ikke noe om det, men så kalde som husene er der borte, så er det på en måte forståelig. Og ikke alle teppene er ekle. Svgers har smakfulle, diskré tepper som rengjøres hele tiden, så der ser det ikke ille ut med tepper i det hele tatt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:47   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Jeg har også reagert på det, men min kollega(som er engelsk) forklarer det på samme måte som Divine: Husene er kalde og trekkfulle, isolasjon er mangelfullt og vegg-til-vegg-tepper blir rett ogslett brukt som isolasjon. Derfor også tykke kraftige, gardiner foran vinduene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:52   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

I tillegg er det "luksusfaktoren" (visstnok). Spurte en engelskmann om dette med vegg-til-vegg teppe på bad og han sa at det var en luksusfaktor. (Sikkert fordi det blir varmere og deilig å gå på....) Han kunne ikke ha det nå fordi han hadde en sønn på 14 som ikke hadde lært seg å treffe doen skikkelig når han tisset . Men så fort sønnen flyttet så skulle teppet inn.

Hadde varmekabler vært utbredt i større grad i England så hadde det nok vært anderledes. (Men de trenger ikke så mye oppvarming, for England er jo egentlig ikke et kaldt land....)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 08:56   #6
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Teppe på do!
Jeg har faktisk vært på besøk her i Norge der vertskapet hade tjukt vegg-til-vegg-teppe på badet!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:06   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Eg leigde ein hybel ein gang, der det var vegg-til-vegg-teppe på kjøkkenet. Rimelig ekkelt.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:24   #8
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Da jeg vandret tvers over England for et par år siden overnattet vi stort sett på B&Bs. Da disse B&Bs ligger midt i smørøyet for mangle forskjellige turløyper er det nesten bare vandrere som tar inn på dem. Møkkete vandrere. Et av de første stedene vi overnatta i Peak District hadde knall rosa, langflosset teppe på badet. Med nærmest frittstående badekar (bare kortenden sto inntil veggen) hvor dusjen var en sånn holde-i-hånda dusj, torde jeg faen meg ikke dusje der inne. Jeg hadde splasja ut hele den lodne, rosa deiligheten hadde jeg forsøkt. Dermed ble det et veldig kontrollert bad på meg, hvor alle bevegelser var nøye planlagte og beherskede.

Jeg fatter det ikke at de vil ha det. Og på en B&B for walkers. Snakk om å lage seg arbeid.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:59   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Det har forundret meg også, men jeg tror nok kulde kan bety en del.

Det som har forbauset meg mer er flotte digre amerikanske hus med enorme fluffy hvite vegg til vegg-tepper hvor folk går rett inn med skitne sko. At rensemaskin fantes i de husene hadde jeg stor forståelse for, men fy fillern for noe skit å rense tepper stadig vekk og det med kjemikaliene som skal til ved tepperensing er vel heller ikke så bra?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:01   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det har forundret meg også, men jeg tror nok kulde kan bety en del.

Det som har forbauset meg mer er flotte digre amerikanske hus med enorme fluffy hvite vegg til vegg-tepper hvor folk går rett inn med skitne sko. At rensemaskin fantes i de husene hadde jeg stor forståelse for, men fy fillern for noe skit å rense tepper stadig vekk og det med kjemikaliene som skal til ved tepperensing er vel heller ikke så bra?

Åh. Det er derfor de har så merkelige hjerner der borte.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:07   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

det med kjemikaliene som skal til ved tepperensing er vel heller ikke så bra?

Da eldstemann var ni, fikk han en skikkelig sterk allergisk reaksjon mens vi var på sommerferie i England. Ingenting vistes utenpå huden, men han klødde og klødde og gråt og sa det gjorde vondt. Legen ga han hydrokortison og spurte om teppene i huset nettopp var renset. Det var de, så legen mente dette kunne være årsaken. Og guttungen lå jo ofte på teppet og leste og så tv bare iført truse. Så da vi ba han slutte å ligge på teppet, så gikk det over.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:17   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med engelskmenn og vegg-til-vegg-tepper?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da eldstemann var ni, fikk han en skikkelig sterk allergisk reaksjon mens vi var på sommerferie i England. Ingenting vistes utenpå huden, men han klødde og klødde og gråt og sa det gjorde vondt. Legen ga han hydrokortison og spurte om teppene i huset nettopp var renset. Det var de, så legen mente dette kunne være årsaken. Og guttungen lå jo ofte på teppet og leste og så tv bare iført truse. Så da vi ba han slutte å ligge på teppet, så gikk det over.

Uff, skummelt!

Vi har teppegulv i huset vi leier nå (i England, ja). Heldigvis har de ikke tepper på kjøkkenet, badene og i inngangspartiet, ellers er det tepper på alle rom. Jeg tror ikke det er bra med tanke på inneklimaet, støv, mugg osv. Gleder meg til å komme hjem til vårt eget tarkett/parkett-gulv der man kan se hva som finnes av skitt på gulvet og vaske det vekk selv.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no