Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Begrunne oppsigelse?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-10, 10:42   #1
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begrunne oppsigelse?

Jeg skal skrive oppsigelsen min nå, og så kom jeg til å tenke på..skal den begrunnes eller holder det med selve oppsigelsen uten grunn?

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:44   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begrunne oppsigelse?

Jeg har levert oppsigelse uten begrunnelse og med begrunnelse. Det er helt opp til deg selv.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:50   #3
Moonlight

Moonlight sin avatar

Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, tusen takk for svar

Gammel 05-03-10, 10:57   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Når jeg har sagt opp jobben min har jeg ikek skrevet noe begrunnelse.

Gammel 05-03-10, 10:58   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fra Moonlight 04.03.10

Til arbeidsgiver

Oppsigelse
Ønsker med dette å si opp min stilling som..... fra dags dato. (eller what ever)

Med vennlig hilsen
Moonlight.

Enkelpenkelt.

Gammel 05-03-10, 13:33   #6
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Hvis du føler behov for å forklare arbeidsgiver hvorfor du slutter kan du jo si det muntlig. (Type: Jeg har hatt det veldig fint her men nå ønsker jeg nye utfordringer.) Hvis du ikke føler behov for å gjøre det trenger du ikke å gjøre det.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 13:37   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å ta en prat med sjefen når jeg sier opp, og så har jeg fått beskjed om å sende en e-post etterpå. I den e-posten har det bare stått at jeg sier opp og når jeg kan tenke meg å slutte (men jeg har alltid måttet gå ut oppsigelsestiden min).

Gammel 05-03-10, 13:44   #8
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Som de andre sier er det opp til en selv, du er ikke forpliktet til å begrunne oppsigelsen. Likevel tror jeg det er lurt å gjøre det. Du skal sikkert bruke denne arbeidsgiveren som fremtidig referanse, og da er det greit at avslutningen av arbeidsforholdet er ryddig.

Jeg pleier å spørre hvis noen leverer oppsigelse uten begrunnelse. Jeg tror aldri jeg har opplevd at noen ikke har gitt forklaring på forespørsel.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:06   #9
Moonlight

Moonlight sin avatar

Standard

Jeg leverte oppsigelse på pulten hennes i sta, hun var ikke inne (ferie)
Kommer til å ringe henne på mandag for å ta en prat med henne, og bare fortelle at jeg har fått nytt jobbtilbud på den avd jeg har fått jobb tilbud.. og da antar jeg at hun har full forståelse for valget mitt.
Det er noe helt annet å jobbe som fremtidig sykepleier i den nye jobben, enn i den jeg nettopp har sagt opp.
Mye mer faglig innhold og utfordringer på alle plan.

Det er jo en ren ære å få jobb der overhodet, så man ville jo faktisk vært tullåt om man hadde valgt annerledes..

Takk for svar folkens

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.