|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Begrunne oppsigelse?Jeg skal skrive oppsigelsen min nå, og så kom jeg til å tenke på..skal den begrunnes eller holder det med selve oppsigelsen uten grunn?
|
|
|
|
#2 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begrunne oppsigelse?Jeg har levert oppsigelse uten begrunnelse og med begrunnelse. Det er helt opp til deg selv.
|
|
|
#4 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begrunne oppsigelse?Når jeg har sagt opp jobben min har jeg ikek skrevet noe begrunnelse.
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Begrunne oppsigelse?Fra Moonlight 04.03.10
|
|
|
#6 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Begrunne oppsigelse?Hvis du føler behov for å forklare arbeidsgiver hvorfor du slutter kan du jo si det muntlig. (Type: Jeg har hatt det veldig fint her men nå ønsker jeg nye utfordringer.) Hvis du ikke føler behov for å gjøre det trenger du ikke å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Begrunne oppsigelse?Jeg har pleid å ta en prat med sjefen når jeg sier opp, og så har jeg fått beskjed om å sende en e-post etterpå. I den e-posten har det bare stått at jeg sier opp og når jeg kan tenke meg å slutte (men jeg har alltid måttet gå ut oppsigelsestiden min).
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Sv: Begrunne oppsigelse?Som de andre sier er det opp til en selv, du er ikke forpliktet til å begrunne oppsigelsen. Likevel tror jeg det er lurt å gjøre det. Du skal sikkert bruke denne arbeidsgiveren som fremtidig referanse, og da er det greit at avslutningen av arbeidsforholdet er ryddig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Begrunne oppsigelse?Jeg leverte oppsigelse på pulten hennes i sta, hun var ikke inne (ferie)
|
|
![]() |
|
|