Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Omregistrering

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 19:49   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Omregistrering

Skal omregistrere den ene bilen til meg. Da skal vel han signere del 2 av vognkortet og jeg fyller ut mine personlia der.
Tar jeg da begge delene av vognkortet med meg til biltilsynet? Eller må han være med også?
Gjelder da forsikringen som står i hans navn fortsatt, eller må jeg snakke med forsikringsselskapet før jeg reiser på biltilsynet?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 20:13   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omregistrering

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Gjelder da forsikringen som står i hans navn fortsatt, eller må jeg snakke med forsikringsselskapet før jeg reiser på biltilsynet?

Det kan bli litt krøll med forsikring når bilen plutselig står med deg som eier, så jeg ville tatt en telefon til forsikringsselskapet etter omregistreringen for å få forsikret (pun intended) meg om at ting blir riktig mellom biltilsynet og forsikringsselskapet. (Jeg opplevde nylig at biltilsynet mente vi manglet forsikring på bilen, men problemet var at jeg hadde fornyet forsikringen samtidig som kona stod som eier av bilen, og forsikringsselskapet hadde ikke meldt begge navnene våre videre til biltilsynet. Ordnet seg kjapt med en telefon til forsikringsselskapet.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 20:28   #3
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Omregistrering

Kven sitt namn hhv bilen og forsikringa står i er/blir eit saleg rot avhengig av kven du spør. Vi kjøpte "ny" bil i fjor, og Skandiabanken (billån) krevde kasko i eigarens namn. Eg skulle ha lånet, i utgangspunktet skulle bilen stå i Mannens namn (fordi vi trudde det måtte vere sånn pga bonusen hans) og forsikringa står i mitt namn (han eigde den forrige bilen og det sto da i forsikringspapira). Etter masse fram og tilbake med bank, forsikringsselskap og bilsjappa endte det med at bilen, forsikringa og lånet står i mitt namn - og bonusen kunne vi fritt overføre frå han til meg.

(Når eg sjekker no, ser eg at bonusen er som før (og vi har ikkje aktivt overført den - dei snakka om skjema for det), og dei har ikkje satt den ned etter ein skade i fjor. Triste greier.)

Moralen er: ring forsikringsselskapet og sjekk, du må sannsynlegvis gjere dei merksame på at bilen har skifta eigar og at de vil ha same forsikringa som før - men det er slett ikkje sikkert du treng gjere noko meir. Eg ville ringd før omregistreringa, trur eg, just in case.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 20:29   #4
Temmern
Statsaut. Dragetemmer
 
Temmern sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 16
Temmern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Omregistrering

Lever del 2 på biltilsynet, så får du nytt vognkort i posten
(Nei, han trenger ikke være med)

Temmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:21   #5
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Omregistrering

takk for svar!
Da ringer jeg forsikringselskapet først. Har ikke eid noen av bilene våre jeg, men har kjørt mest (siden det bare er jeg som kjører den når han er til sjøs) og hører samtidig med å få samme bonus. Vil de ikke det så prøver jeg en annen...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no