Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konfirmasjonsgaver

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-10, 14:09   #1
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Konfirmasjonsgaver

Hvor mye er det vanlig å gi til nær familie i konfirmasjonsgave?

Gammel 09-03-10, 14:15   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgaver

Mine nieser har fått 500 kroner fra oss. Mange mener sikkert dette er veldig lite, men siden vi har måttet bruke tusenvis av kroner på å reise i konfirmasjonene deres, så har vi ikke hatt råd til mer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:20   #3
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Det tror jeg varierer voldsomt. I konfirmasjonene vi var i i fjor lå det mellom 500 og 1500 fra tanter og onkler. (Det var de rene pengegavene, de fikk f.eks smykker og sånt, og det aner jeg ikke hva kostet.) Jeg har inntrykk av at folk var fornuftige og gav etter evne og ikke etter forventingspress.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 14:41   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sju nieser/nevøer og måtte ta en avgjørelse om dette i fjor. Vi landet på 1000 kr til hver, men det hadde vært mindre hvis vi hadde måttet reise langt for å komme til konfirmasjonen. Alle disse bor innenfor kjøreavstand. Vi gir forøvrig ikke penger, men gaver.

Gammel 09-03-10, 15:46   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har to nieser og en nevø, og ligger på tett opptil 1500,- på hver av de.
De har ikke fått/får ikke penger, men jeg har kjøpt alliansering i hvitt gull med en diamant til jentene. Gutten som er liten ennå, kan hende får penger.

Gammel 09-03-10, 16:44   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Min nevø (eller eksen sin nevø) skal konfirmeres til våren. Jeg tror jeg er invitert (ungene påsto at jeg var det, men vi er midt i en separasjon), men vil uansett gi han gave.

Jeg ønsker ikke å gi han penger. Så jeg funderte lenge, for dette er en gutt som egentlig ikke har så mye hobbyer, og er litt "tiltaksløs". Men så kom jeg på at han trivdes veldig godt på fjelltur med oss for to år siden. Så jeg tror han får medlemsskap i DNT ung fra meg. Koster 600 kr, da er han medlem til han blir 18 år.

Gammel 09-03-10, 16:50   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en lillebror som komfirmeres i år. Er veldig usikker på hvor mye jeg skal gi til han. Når de andre brødrene mine komfirmerte seg var jeg ikke komfirmert selv og ga ca 200kr i gave.

Vurderer å kjøpe et objektiv, eller kamerastativ da han fikk mitt gamle speilrefleks kamera til jul.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:03   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har foreløpig fem nieser og nevøer. Da den eldste ble konfirmert i fjor fikk han 1000 kroner. Det er mulig de andre får litt mer da enten jeg eller mannen er faddere til dem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 19:53   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har gitt 500 kr i konfirmasjonsgave de tre siste årene, til mine søskenbarn.

Gammel 09-03-10, 20:01   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vår eldste niese blir konfirmert nå i mai, og siden mannen er gudfar blir vi nok å gi rundt 1500 tenker jeg.
Vet ikke om vi gir gave eller penger enda, men har litt lyst til å gi et smykke med diamant.

Til ste-niesen vår i fjor ga vi en kul ring fra Esprit til rundt 500 og 500 i kontanter i tillegg, altså for 1000 totalt.

Har en konfirmasjon til neste år og så blir det 10 år til neste gang (utenom mine egne barn) så vi har ikke veldig mange å gi til.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:57   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt 1000 der vi "bare" er tante og onkel og 1500 der en av oss er faddere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.