|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tar du roret?Jeg hørte på radioen her om dagen et innslag om kurs som Redningsselskapet har for kvinner. Båtførerprøve med praksis under slagordet "Ta roret kjerring!". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tar du roret?Selvfølgelig tar jeg roret. Jeg har da båtførerprøven.
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tar du roret?Nei, både jeg og mamma har hoppet mye i min barndom.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Tar du roret?Jeg tar roret! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Tar du roret?Hadde vi noensinne fått råd til båt, hadde det vært jeg som måtte kjørt den, da mannen hater alt som ligner på en båt. Jeg tror ikke jeg hadde fått ham med ned i båten engang. Jeg elsker sjø og båter, så der er vi ikke samkjørte nei. Men noen båtlapp har jeg ikke, har ikke tenkt tanken, egentlig. Vi har aldri hatt båt.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tar du roret?Har båtførerbevis og kan ta roret ja! Har vært på massevis av båtferier opp gjennom.
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tar du roret?Jeg har båt, men ikke båtførerbevis. Har store planer om å få tatt den i nærmeste fremtid (=før sommeren), men har ikke fått surra meg til det enda.
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tar du roret?Jeg er absolutt ikke noe båtmenneske og hadde det vært opp til meg hadde vi nok heller ikke hatt noen båt. Men nå har vi hytte ved sjøen og båt, jeg har 14 uker ferie og mannen 2x2, så da ville det vært dumt om jeg ikke kan klare å få med meg ungene på båttur en gang eller tre i løpet av sommeren.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Tar du roret?Farslekten min er båttullinger, både seiling og alt annet og far hadde som holdning at jenter skal kunne like mye som gutter. Så ja, jeg har kjørt motorbåt fra jeg var 8-9 år gammel og seilt fra jeg var 5. Så jeg tar roret like mye som mannen. Oftere når det er dårligere vær eller vanskelige forhold.
![]() |
#14 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Tar du roret?Jeg har bestått båtførerprøven, og var en gang mer båtvant enn far i huset. Nå har vi hatt båt sammen i 11 år og han har nok vært mer båtfører enn meg, mens jeg har hatt ansvar for barn og logistikk. Men i sommer tok jeg roret i egen hånd igjen og føler meg rimelig trygg på at jeg kan. Når det kommer til kart, hvor vi skal og hvilken øy, hvor vi skal er det jeg som er best. Far aner ikke - selv om han også har bestått båtførerprøven.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tar du roret?Jeg lar ikke mannen min kjøre båt, så det hadde jeg stått for hvis vi hadde hatt båt. (Man svømmer nesten fortere ved siden av båten med den farten mannen har i båt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Tar du roret?Jeg har vært på seilkurs. Men har tenkt meg på flere, ja vi har båt, men jeg er ikke bekvem ved roret. Det er dessuten litt lenge siden kurset nå og båten har ikke vært brukbar dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Tar du roret?
Hadde det vært snakk om roing hadde det blitt min oppgave bare fordi jeg var medlem i Roklubben som ungdom(det var mye trening og mange kjekke gutter der
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Tar du roret?Jeg har vokst opp med småbåt og er fasinert over min svigermor som mener min svoger er uansvarlig når han ovrelater båten sin til meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|